loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 211 یکشنبه 19 مهر 1394 نظرات (0)
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در حالی آغاز به کار کرد که بررسی طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در دستور کار آن قرار دارد.


به گزارش سه سوت به نقل از خانه ملت، جلسه علنی امروز (یکشنبه، 19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور 198 نفر از نمایندگان رأس ساعت 8 و  15 دقیقه آغاز به کار کرد. لازم به ذکر است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وی برای دفاع از طرح اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در صحن علنی امروز مجلس حاضر شدند.
 
همچنین محمدحسین فرهنگی دستور کار امروز مجلس را به شرح زیر اعلام کرد:
 
1. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 8/7/1393 به تصویب رسید)
 
2. گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگهبان)
 
3. گزارش‌کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته (یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 4/5/1394 به تصویب رسید)
 
4. گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام (یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 12/7/1394 به تصویب رسید)
 
5. گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)
 
6. گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (دراجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

رسایی:برخی از وزرا حاضر به دفاع از برجام نشدند/لاریجانی:معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کردند دولت در خصوص برجام نظر یکپارچه دارد

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر اینکه کلیه موافقتنامه‌ها باید به صورت لایحه به مجلس ارائه شود گفت:‌ تمام لوایح در ابتدا باید در هیأت دولت تصویب شده و بعد به مجلس ارسال شود.

حمید رسایی در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی تغییر دستور بررسی طرح کمیسیون امنیت ملی در خصوص برجام با استناد به اصل 77 و 125 قانون اساسی اخطار داد و گفت:‌ کلیه عهدنامه ها و موافقت نامه ها باید به صورت لایحه تقدیم مجلس شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: البته تمام لوایح در ابتدا باید در هیأت دولت تصویب شده و بعد به مجلس ارسال شود اما در حال حاضر نه تنها برجام به صورت لایحه به مجلس ارائه نشد بلکه طرحی را به صورت ضمیمه می خواهیم به تصویب برسانیم که از اساس اشتباه و نادرست است.

وی تأکید کرد: متأسفانه حتی برخی از وزرا در هیأت دولت و در کمیسیون های مجلس حاضر به دفاع از برجام نشدند؛ بنابراین آیا دولت باید برای مجلس ریل گذاری کند یا مجلس باید برای دولت ریل گذاری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار رسایی گفت که این اخطار وارد نیست و همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور طی نامه ای به هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد که دولت در خصوص برجام نظر یکپارچه دارد و صحبت های رسایی در خصوص اینکه برخی از وزرا حاضر به دفاع از برجام نشدند درست نیست.

حسینیان: بدون دقت وارد بحث برجام نشویم

موافق و مخالف تغییر دستور بررسی طرح کمیسیون امنیت در خصوص برجام به بیان دلایل مخالفت و موافقت خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روح الله حسینیان در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با تغییر دستور بررسی طرح کمیسیون امنیت ملی در خصوص اجرای برجام گفت:‌ امروز در یک نقطه حساس قرار داریم و اگر بدون دقت وارد بحث برجام شویم قطعا در مقابل نسل های آینده پاسخی نخواهیم داشت.

طرح برجام خلاف قانون اساسی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی افزود: چرا مجلس باید وارد کاری شود که از اصل خلاف قانون اساسی است و چرا می خواهند اینگونه مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند؛ چرا که این موضوع از اساس خلاف اصول 152، 77 و 125 قانون اساسی است.

وی تأکید کرد: کلیه عهدنامه ها و موافقتنامه ها باید به تأیید مجلس برسد و اگر به تأیید نرسد قانونی و درست نیست از این رو این طرح حاشیه ای بر متن است که خلاف قانون اساسی بوده و همه می دانند که عهدنامه ها در طرف های مذاکره کننده به توافق می رسد.

حسینیان افزود: ‌آیین نامه اجازه می دهد که اگر طرحی دو فوریت آن در مجلس رأی نیاورد، حداقل یک فوریت آن در کمیسیون تخصصی طی 10 روز مورد بحث قرار گیرد و مجلس در این خصوص تا حدی دستپاچه است زیرا برخلاف رویه معمول تنها 2 ساعت طرح در کمیسیون امنیت بدون در نظر گرفتن نظر سایر کمیسیون ها مورد بحث قرار گرفته است بنابراین این مسئله واقعا در طول تاریخ به عنوان ترکمانچای دوم و گلستان سوم خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: چرا مجلس می خواهد دست بسته و چشم بسته موردی را تصویب کند بنابراین به اعتقاد بنده پشت قضیه جریانی قرار دارد که می خواهد مجلس را مقابل عمل انجام شده قرار دهد.

ملت خواهان تصویب برجام هستند

در ادامه کمال الدین پیرمؤذن در موافقت با این تغییر دستور گفت: غالب نمایندگان نگاه خود را در اساس به مصالح و منافع ملی دارند و طرح مذکور چکیده توافق دو فراکسیون در مجلس است و در حال حاضر به طور عام توپ در زمین ایران و به طور خاص توپ در زمین مجلس است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس رکن رکین جمهوریت نظام است و چرا تعداد اندکی اجازه می دهند که مجلس در پیش ایرانیان و جهانیان بی مقدار شود.

وی تأکید کرد: ملت خواهان تصویب برجام هستند و حتی برخی بزرگان نظام مانند آیت الله مکارم به تسریع برجام تأکید کردند بنابراین نباید منافع تعدادی باعث ایجاد مشکل شود و اگر نمی خواهیم صهیونیست ها و مخالفان برجام در آمریکا خوشحال شوند باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

بررسی طرح یک فوریتی و آخرین تحولات منطقه در فراکسیون رهروان ولایت/طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام تصویب می شود

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسه امروز فراکسیون با حضور دکتر لاریجانی و محمد رضا باهنر برگزار شد ابراز امیدواری کرد: نمایندگان اقبال خوبی به طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام داشته باشند.

صفر نعیمی رز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: جلسه امروز با حضور دکتر لاریجانی و محمد رضا باهنر برگزار شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت ابراز امیدواری کرد: این طرح در صحن علنی امروز آرای لازم را به دست آورده و تصویب شود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله کشورهای عراق و سوریه از جمله مباحث دیگر مطروحه در جلسه بود
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 492
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 367
  • بازدید امروز : 483
  • باردید دیروز : 4,889
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 483
  • بازدید ماه : 118,939
  • بازدید سال : 454,816
  • بازدید کلی : 7,074,691