close
تبلیغات در اینترنت
کاهش وزن از مسیر غذای بیشتر!

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , چاقی و لاغری ,


برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی کم کالری

 

کاهش وزن و پس انداز پول چندان با یکدیگر تفاوت ندارند. در شرایطی که برای پس انداز پول باید از هزینه های خود کم کنید، کاهش وزن نیز نیازمند مصرف کالری کمتر است. اما آنچه برخی افراد به آن توجه ندارند این است که کاهش بیش از اندازه کالری های دریافتی می تواند روند کاهش وزن را متوقف کند.

 

محدود کردن بیش از اندازه کالری های دریافتی تقریبا همیشه نتیجه معکوس به همراه دارد. این به دلیل آن است که بدن انسان برای سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد.

غذا را می توان همانند شعله کوچکی در نظر گرفت که برای روشن کردن شومینه از آن استفاده می کنید. غذا سوخت و ساز شما را روشن می کند و امکان کاهش وزن را فراهم می کند. هنگامی که به میزان کافی غذا می خورید، بدن ابتدا از غذا برای سوخت استفاده می کند، سپس آن را به چربی تبدیل می کند تا به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. اما محدود کردن بیش از اندازه کالری های دریافتی، بدن را وارد حالت گرسنگی می کند و تجزیه بافت عضلانی برای حفظ ذخایر انرژی آغاز می شود. در نهایت، این شرایط می تواند آهنگ سوخت و ساز را کند کرده و کاهش وزن را دشوارتر سازد.

 

افزون بر این، دنبال کردن یک رژیم غذایی فوق کم کالری دشوار است. به عنوان مثال، این که به میزان کافی صبحانه نخورید، احساس گرسنگی شدید در ادامه روز را به همراه خواهد داشت و امکان پرهیز از مصرف میان وعده های ناسالم یا پرخوری در وعده ناهار را دشوار می سازد.

 

در شرایطی که نیازهای کالری با توجه به سطح فعالیت، اهداف، و جنسیت متفاوت است، بنابر گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا، بیشتر زنان باید حداقل 1,200 تا 1,500 کالری در روز مصرف کنند. هنگامی که با ارقامی کمتر از این سر و کار دارید، اجرای عملکردهای بیولوژیکی که ما را سالم نگه می دارند برای بدن دشوار می شود. در ادامه با برخی نشانه ها که به دریافت ناکافی کالری اشاره دارند، بیشتر آشنا می شویم.

 

تمام مدت درباره غذا فکر می کنید

آیا نمی توانید روی انجام فعالیت هایی بعد از ظهری در فهرست وظایف روزانه خود متمرکز شوید چون پیوسته درباره شام رویابافی می کنید؟ این می تواند نشانه ای از مصرف ناکافی غذا باشد. مصرف میان وعده های سالم بین وعده های غذایی اصلی می تواند به دریافت کالری روزانه کمک کند و به تمرکز روی چیزهای دیگر جز غذا کمک کند. برای رفع گرسنگی و پیشگیری از پرخوری، مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین به همراه مواد غذایی حاوی فیبر توصیه می شود.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

محدود کردن خود به مصرف سالاد برای شام می تواند احساس گرسنگی را در شما حفظ کرد

 

وعده های غذایی اصلی یا میان وعده های خود را نادیده می گیرید

صبحانه نخوردن (یا تنها نوشیدن قهوه به عنوان صبحانه) و گرسنگی کشیدن تا ناهار عامل کلیدی در کاهش وزن محسوب نمی شود. شما باید بر میزان کالری دریافتی خود به منظور کاهش وزن نظارت داشته باشید، اما از نظر روانی اگر دریافت کالری را بیش از اندازه محدود سازید، به طور مداوم احساس محرومیت خواهید کرد. و این شرایطی است که احتمال شکستن رژیم غذایی و پرخوری را افزایش می دهد.

 

اگر به غذا خوردن نسبتا منظم عادت داشته اید، دنبال کردن یک رژیم غذایی که شما را تنها به سه وعده غذایی کوچک در روز محدود می کند، موجب می شود تا با هوس مصرف مواد غذایی بیشتر درگیر باشید. برای باقی ماندن در مسیر کسب اهداف کاهش وزن خود باید سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده را برنامه ریزی کنید، و به منابع کالری سالم مانند محصولات تازه، گوشت بدون چربی، چربی های سالم و غلات کامل متکی باشید.

 

در دوره های قاعدگی شما اختلال ایجاد شده است

اگر با آهنگی سالم روند کاهش وزن را دنبال کنید، نباید تغییراتی خاص در چرخه های قاعدگی خود را شاهد باشید. اما اگر به میزان کافی کالری مصرف نکنید این شرایط می تواند موجب قاعدگی های نامنظم شود و حتی ممکن است از وقوع آنها جلوگیری کند زیرا بدن از چربی کافی برای تولید هورمون های جنسی که محرک چرخه قاعدگی هستند، برخوردار نیست.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

کاهش بیش از اندازه کالری های دریافتی می تواند روند کاهش وزن را متوقف کند

 

سردردهای شدید را تجربه می کنید

مغز برای فعالیت خود به گلوکز موجود در خون متکی است و گلوکز خون از کربوهیدارت هایی که مصرف می کنید، سرچشمه می گیرد. محدود کردن بیش از اندازه مصرف کالری ها و کربوهیدارت ها مغز را تشنه انرژی می کند. احساس لرزش، سرگیجه، و سبکی سر یا تجربه سردردهای بی دلیل می تواند نشانه هایی از مصرف ناکافی غذا و افت بیش از اندازه قند خون باشند. تنها کافی است کالری ها و کربوهیدارت های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از سردرد جلوگیری کرده و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

فکر کار کردن موجب می شود تا به خوابیدن فکر کنید

این که فکر کردن درباره انجام کاری موجب می شود تا به خواب خوابیدن فکر کنید، ممکن است نشانه ای از این باشد که به اندازه کافی کالری دریافت نمی کنید. هنگامی که به اندازه کافی انرژی مصرف نمی کنید، تمام مدت با احساس خستگی درگیر خواهید بود که محرک خوبی برای خواب است.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

 

فوق العاده تحریک پذیر شده اید

اگر پیش از خوردن شام بیش از اندازه صبر کرده اید، می دانید با حس ناخوشایند گرسنگی آشنا هستید. گرسنگی کشیدن بیش از اندازه می تواند شما را عصبانی کند که ترکیبی ناخوشایند محسوب می شود. شرایطی مشابه هنگامی که کالری های دریافتی را بیش از اندازه محدود می کنید، رخ می دهد.

 

در حقیقت، برخی پژوهش ها نشان داده اند که رژیم های غذایی سخت با رفتار عصبانی‌تر مرتبط هستند. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید باید به میزانی کالری های دریافتی را کاهش دهید که موجب لاغری شما شود و نه این که خلق و خوی شما را تغییر دهد.

 

وعده های غذایی رضایت شما را جلب نمی کنند

محدود کردن خود به مصرف سالاد برای شام می تواند احساس گرسنگی را در شما حفظ کرده و به مصرف غذای بیشتر تمایل داشته باشید. اما اگر به همراه سالاد از غلات کامل، چربی های سالم و پروتئین بدون چربی به میزان کافی استفاده کنید، احتمال کمتری خواهد داشت تا تمایلی به مصرف دسر نیز داشته باشید. افزون بر این، مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کنید. کنترل اندازه وعده غذایی به معنای وعده های غذایی کوچک نیست، بلکه به معنای توجه بیشتر به مواد غذایی سالم و کاهش مصرف مواد غذایی ناسالم است.

منبع:asriran.com



امتیاز :

کاهش وزن از مسیر غذای بیشتر! نوشته شده در یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت 16:45
توسط : خشم شب

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
دانلود مجموعه ی شکر آباد
فال روزانه دوشنبه 28 مهر 1393
دانلود آهنگ جدید ماهان بهرام خان به نام قرار ما
دانلود آهنگ جدید باراد به نام هواتو دارم
نقش پاها در لذت جنسی چیست؟!
بهداد سلیمی رکورد جهان را شکست
عکس های جدید الیکا عبدالرزاقی دی 93
رونمایی کمپانی ایسر از تبلت مجهز به Atom x7
15 مورد از خاص ترین و زیباترین سینماهای جهان + تصاویر
دانلود VSO ConvertXtoHD 1.0.0.8 – نرم افزار رایت فیلم های HD روی دی وی دی
آخرین خبر از وضعیت «بهنام صفوی»
فال روزانه دوشنبه 11 خرداد 1394
دانلود آهنگ جدید امیر علی به نام سرمایه این خونه
دانلود آهنگ جدید محسن چاووشی به اسم بیقرار
جدید ترین عکس های آناهیتا نعمتی
عکسی متفاوت مریم کاویانی در پاریس!!!
دانلود آهنگ جدید ساسی مانکن به نام دورغ محض
دانلود پایان نامه ی مدیریت جهانگردی
دانلود آهنگ جدید امید جهان و امین غلامی به نام دلمو کردی دیوونه
دانلود آهنگ جدید بهراد شهریاری به نام شکست سکوت
دانلود GiliSoft Video Editor 6.8.0 – نرم افزار ویرایش فیلم و ویدئو
دانلود آهنگ جدید پویا بیاتی به نام بادِ صبا
دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری به نام اعجاز
پنتاگون تکلیف گروه داعش را روشن کرد!
دانلود کامل مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر +گزارش کامل برندگان سیمرغ
فال روزانه سه شنبه 26 خرداد 1394
اولین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری جمعه برگزار می‌شود
دانلود آلبوم جدید مهدی یراحی به نام مثل مجسمه
ماساژ برای سلامت کدام نواحی بدن مفید است؟
11 بازیکن در آستانه جدایی از پرسپـولیس!
اشتباهات رایج در میکاپ عروس خانم ها
دانلود آهنگ جدید حامد محضرنیا به نام شرمندتم 2
دانشگاه سال اول تا آخر...
دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام خونِ خدا
دانلود موزیک ویدئو جدید پویان مختاری به نام مرده پرست
چگونه به همسر خود ناتوانی جنسی مان را بگوییم
مجسمه و جزیره آزادی تخلیه شد! (عکس)
دانلود آهنگ جدید سعید نظیفی به نام پابوس
دانلود آهنگ جدید سیاوش قمصری و حمید رفیع پور به نام نتونستم
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .