close
تبلیغات در اینترنت
کاهش وزن از مسیر غذای بیشتر!

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , چاقی و لاغری ,


برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی کم کالری

 

کاهش وزن و پس انداز پول چندان با یکدیگر تفاوت ندارند. در شرایطی که برای پس انداز پول باید از هزینه های خود کم کنید، کاهش وزن نیز نیازمند مصرف کالری کمتر است. اما آنچه برخی افراد به آن توجه ندارند این است که کاهش بیش از اندازه کالری های دریافتی می تواند روند کاهش وزن را متوقف کند.

 

محدود کردن بیش از اندازه کالری های دریافتی تقریبا همیشه نتیجه معکوس به همراه دارد. این به دلیل آن است که بدن انسان برای سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد.

غذا را می توان همانند شعله کوچکی در نظر گرفت که برای روشن کردن شومینه از آن استفاده می کنید. غذا سوخت و ساز شما را روشن می کند و امکان کاهش وزن را فراهم می کند. هنگامی که به میزان کافی غذا می خورید، بدن ابتدا از غذا برای سوخت استفاده می کند، سپس آن را به چربی تبدیل می کند تا به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. اما محدود کردن بیش از اندازه کالری های دریافتی، بدن را وارد حالت گرسنگی می کند و تجزیه بافت عضلانی برای حفظ ذخایر انرژی آغاز می شود. در نهایت، این شرایط می تواند آهنگ سوخت و ساز را کند کرده و کاهش وزن را دشوارتر سازد.

 

افزون بر این، دنبال کردن یک رژیم غذایی فوق کم کالری دشوار است. به عنوان مثال، این که به میزان کافی صبحانه نخورید، احساس گرسنگی شدید در ادامه روز را به همراه خواهد داشت و امکان پرهیز از مصرف میان وعده های ناسالم یا پرخوری در وعده ناهار را دشوار می سازد.

 

در شرایطی که نیازهای کالری با توجه به سطح فعالیت، اهداف، و جنسیت متفاوت است، بنابر گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا، بیشتر زنان باید حداقل 1,200 تا 1,500 کالری در روز مصرف کنند. هنگامی که با ارقامی کمتر از این سر و کار دارید، اجرای عملکردهای بیولوژیکی که ما را سالم نگه می دارند برای بدن دشوار می شود. در ادامه با برخی نشانه ها که به دریافت ناکافی کالری اشاره دارند، بیشتر آشنا می شویم.

 

تمام مدت درباره غذا فکر می کنید

آیا نمی توانید روی انجام فعالیت هایی بعد از ظهری در فهرست وظایف روزانه خود متمرکز شوید چون پیوسته درباره شام رویابافی می کنید؟ این می تواند نشانه ای از مصرف ناکافی غذا باشد. مصرف میان وعده های سالم بین وعده های غذایی اصلی می تواند به دریافت کالری روزانه کمک کند و به تمرکز روی چیزهای دیگر جز غذا کمک کند. برای رفع گرسنگی و پیشگیری از پرخوری، مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین به همراه مواد غذایی حاوی فیبر توصیه می شود.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

محدود کردن خود به مصرف سالاد برای شام می تواند احساس گرسنگی را در شما حفظ کرد

 

وعده های غذایی اصلی یا میان وعده های خود را نادیده می گیرید

صبحانه نخوردن (یا تنها نوشیدن قهوه به عنوان صبحانه) و گرسنگی کشیدن تا ناهار عامل کلیدی در کاهش وزن محسوب نمی شود. شما باید بر میزان کالری دریافتی خود به منظور کاهش وزن نظارت داشته باشید، اما از نظر روانی اگر دریافت کالری را بیش از اندازه محدود سازید، به طور مداوم احساس محرومیت خواهید کرد. و این شرایطی است که احتمال شکستن رژیم غذایی و پرخوری را افزایش می دهد.

 

اگر به غذا خوردن نسبتا منظم عادت داشته اید، دنبال کردن یک رژیم غذایی که شما را تنها به سه وعده غذایی کوچک در روز محدود می کند، موجب می شود تا با هوس مصرف مواد غذایی بیشتر درگیر باشید. برای باقی ماندن در مسیر کسب اهداف کاهش وزن خود باید سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده را برنامه ریزی کنید، و به منابع کالری سالم مانند محصولات تازه، گوشت بدون چربی، چربی های سالم و غلات کامل متکی باشید.

 

در دوره های قاعدگی شما اختلال ایجاد شده است

اگر با آهنگی سالم روند کاهش وزن را دنبال کنید، نباید تغییراتی خاص در چرخه های قاعدگی خود را شاهد باشید. اما اگر به میزان کافی کالری مصرف نکنید این شرایط می تواند موجب قاعدگی های نامنظم شود و حتی ممکن است از وقوع آنها جلوگیری کند زیرا بدن از چربی کافی برای تولید هورمون های جنسی که محرک چرخه قاعدگی هستند، برخوردار نیست.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

کاهش بیش از اندازه کالری های دریافتی می تواند روند کاهش وزن را متوقف کند

 

سردردهای شدید را تجربه می کنید

مغز برای فعالیت خود به گلوکز موجود در خون متکی است و گلوکز خون از کربوهیدارت هایی که مصرف می کنید، سرچشمه می گیرد. محدود کردن بیش از اندازه مصرف کالری ها و کربوهیدارت ها مغز را تشنه انرژی می کند. احساس لرزش، سرگیجه، و سبکی سر یا تجربه سردردهای بی دلیل می تواند نشانه هایی از مصرف ناکافی غذا و افت بیش از اندازه قند خون باشند. تنها کافی است کالری ها و کربوهیدارت های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از سردرد جلوگیری کرده و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

فکر کار کردن موجب می شود تا به خوابیدن فکر کنید

این که فکر کردن درباره انجام کاری موجب می شود تا به خواب خوابیدن فکر کنید، ممکن است نشانه ای از این باشد که به اندازه کافی کالری دریافت نمی کنید. هنگامی که به اندازه کافی انرژی مصرف نمی کنید، تمام مدت با احساس خستگی درگیر خواهید بود که محرک خوبی برای خواب است.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

 

فوق العاده تحریک پذیر شده اید

اگر پیش از خوردن شام بیش از اندازه صبر کرده اید، می دانید با حس ناخوشایند گرسنگی آشنا هستید. گرسنگی کشیدن بیش از اندازه می تواند شما را عصبانی کند که ترکیبی ناخوشایند محسوب می شود. شرایطی مشابه هنگامی که کالری های دریافتی را بیش از اندازه محدود می کنید، رخ می دهد.

 

در حقیقت، برخی پژوهش ها نشان داده اند که رژیم های غذایی سخت با رفتار عصبانی‌تر مرتبط هستند. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید باید به میزانی کالری های دریافتی را کاهش دهید که موجب لاغری شما شود و نه این که خلق و خوی شما را تغییر دهد.

 

وعده های غذایی رضایت شما را جلب نمی کنند

محدود کردن خود به مصرف سالاد برای شام می تواند احساس گرسنگی را در شما حفظ کرده و به مصرف غذای بیشتر تمایل داشته باشید. اما اگر به همراه سالاد از غلات کامل، چربی های سالم و پروتئین بدون چربی به میزان کافی استفاده کنید، احتمال کمتری خواهد داشت تا تمایلی به مصرف دسر نیز داشته باشید. افزون بر این، مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کنید. کنترل اندازه وعده غذایی به معنای وعده های غذایی کوچک نیست، بلکه به معنای توجه بیشتر به مواد غذایی سالم و کاهش مصرف مواد غذایی ناسالم است.

منبع:asriran.com



امتیاز :

کاهش وزن از مسیر غذای بیشتر! نوشته شده در یکشنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت 16:45

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
دانلود سریال تلویزیونی دردسرهای عظیم
نوشیدنی های محبوب و مفید در جهان
گوشی جدید سونی با ۲ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در راه است
علي عسگري: ادعاي سياسي درست نيست
حرکات موزون الناز شاکردوست و خواهرش الیکا در خارج + عکس
فال روزانه دوشنبه 30 شهریور 1394
دانلود آهنگ جدید علیرضا روزگار به نام نسل کشی فلسطین
فال روزانه دوشنبه 11 خرداد 1394
دانلود آهنگ جدید اندی به نام پریا خانوم
دانلود آهنگ جدید سینا شعبانخانی به نام یار جوانی
بیولوژیک میل جنسی در صبج ها و شب ها
فال روزانه جمعه 23 مرداد 1394
دانلود آهنگ جدید امیر تتلو ، حصین و رضا پیشرو به نام گرگ
دانلود آلبوم جدید مرتضی پاشایی به نام اسمش عشقه
دانلود فیلم X-Men:Days of Future Past 2014
قلیان ویژه در تهران! (کاریکاتور)
دانلود آهنگ جدید علیرضا روزگار به نام کاشکی
عکس فاطمه معتمد آریا و همسرش
دانلود آهنگ جدید یاسر بینام به نام به درک
دانلود آهنگ جدید سکسکه بند و فریاد به نام چی شدیم تهش
خلبان ایرانی ، از جده گفتند حق فرود ندارید، گفتم به شما ربطی ندارد...؟!
دانلود آهنگ جدید بابک رادمنش به نام نامه پدر
دانلود آهنگ جدید کامران و هومن به نام خود همونی که می خوامی
عکس مهناز افشار و دخترش آبان ۹۴
فال روزانه شنبه 4 مهر 1394
پارتی شبانه در منزل شخصی فوتبالیست ملی پوش
دانلود آهنگ جدید مهرداد یزدانی به نام قرار نبود
دانلود موزیک ویدیو جدید پویان به اسم انگار عاشق شدم
سئو چیست؟
عکس های جدید آشا محرابی مهر 1393
طرز تهیه شیرینی مشهدی
این جزیره را هر گردشگر داخلی و خارجی باید تا قبل از مرگ ببیند !
در چه سنی میل جنسی زنان بیشتر است؟
دانلود آهنگ جدید سعید آسایش به نام خانوم ایکس
تصادف زوج والیبالی ایران پس از بازگشت از عروسی شهرام محمودی
دانلود آهنگ جدید یارا و محمد به نام چرا
نرم افزار افزایش کیفیت پخش موسیقی v11.200
دانلود آهنگ جدید Hadise و Ebru Gundes به نام Nerdesin Askim
فال روزانه چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .