close
تبلیغات در اینترنت
سایت تفریحی سه سوت

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , چاقی و لاغری ,

روشهای ناسالم کاهش وزن و لاغری

هنگامیکه قصد کرده اید وزن خود را کاهش دهید ممکن است تمایل به امتحان هر چیزی که سبب کاهش وزن می شود ، داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که کاهش چندین کیلو وزن کار بسیار دشواری می باشد که می تواند با مشکلات جدی همراه باشد. کارهایی نظیر تخمین میزان کالری مصرفی ، مصرف بیش از حد آب بجای اسنک ها و کنار گذاشتن بستنی امکان دارد که شما را در کوتاه مدت به هدفتان برساند اما با گذست زمان سبب افزایش وزن شما می شود. به همین علت با در این مقاله نظریات متخصصین را در رابطه با کاهش وزن در اختیار شما قرار می دهیم.

ـ نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز

آبرسانی به بدن کار بسیار مفیدی است اما نوشیدن بیش از حد آب به منظور سرکوب اشتها می تواند خطرناک باشد. پزشکان معتقدند که نوشیدن یک لیوان آب قبل از میان وعده و یا وعده غذایی می تواند مانع از پرخوری شما شود اما به یاد داشته باشید که از آب بعنوان جایگزینی برای یک وعده غذایی استفاده نکنید. آب سبب جلب رضایت شما نمی شود و حتی امکان دارد سبب اعتیاد فرد به مشروبات الکی شود زیرا با این کار شما بدن را از مواد مغذی مورد نیاز محروم می کنید. آنها در ادامه می افزایند که نوشیدن آب به جای خوردن غذا ممکن است در کاهش وزن شما موثر باشد اما بعد از مدتی که تمایل به گرسنگی پیدا کردید افزایش وزن را در پی خواهد داشت. اما چه مقدار آب با توجه به وزن و فعالیت های روزانه نیاز دارید؟! مسلما بیش از دو لیتر آب نیاز است که این امر سبب می شود که بیش از ۸ مرتبه در روز به دستشویی بروید و مدفوع شما مایع باشد.

ـ نخوردن غذای مورد علاقه بمدت ۲ تا ۳ هفته

تمام مواد غذایی با کالری بالا که شما در برابر آنها ضعف دارید همانند غلات ، پنیر ، ماکارونی و نان را مصرف نمی کند که در نظرتان یک پیروزی می باشد اما فراموش نکنید که بعد ها دچار مشکل می شوید. تثبیت جدی آنچه می خورید می تواند در دو حالت نتیجه معکوس داشته باشد به اینصورت که اولا آن زمان که غذاهای مورد علاقه اتان در دسترس نیستند نمی خورید در نتیجه شما بمقدار کافی غذا نمی خورید. دوما شما تقلب می کنید و در خوردن غذا افراط می کنید بطوریکه امکان دارد یک بسته کامل پاستا را بخورید و این شیوه کلاسیک که از همه یا هیچ نام می گیرد ذهنیت رژیم غذایی شما را شکست می دهد.

بازگشت در مصرف مواد مغذی درشت نظیر کربوهیدرات ها و فرآورده های لبنی یک حرکت پایدار و با ثبات بشمار نمی آید. در این میان نه تنها به وزن اولیه بازمی گردید بلکه دوباره شروغ به خوردن این گروه از مواد غذایی می کنید که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. سعی کنید از کربوهیدرات های سالم که حاوی غلات کامل و فیبر است استفاده نمایید. بدون فیبر دچار یبوست و یا مشکلات گوارشی می شوید. همچنین بدون وجود چربی های سالم نظیر آنهایی که در مواد لبنی موجود است ، عملکرد مغز و حافظه شما با مشکل مواجه می شود.

ـ هرروز باید ورزش کنید

اگر احساس خستگی و درد دارید در نتیجه آن است که هرروز باید صبح زود از خواب بیدار شوید و به ورزش بپردازید و فشار این تمرینات بیش از حد را تحمل کنید اما فراموش نکنید که باید زمانی برای ارزیابی مجدد نیز داشته باشید. دوری از زندگی اجتماعی به بهانه سوزاندن کالری می تواند باعث شود که شما احساس تنهایی کنید که این امر سبب تمایل شما به خوردن غذا می شود. به یاد داشته باشید که سپری کردن زمان در باشگاه ورزشی یکی از راههای کاهش وزن و یا حفظ وزن سالم است.

بعلاوه خودتان را به یک فرد گوشه نشین تبدیل نکنید زیرا بدن شما بعد از انجام ورزش و تمرینات برای باسازی ماهیچه های خود به استراحت نیاز دارد. هنگامی که مدت زمان استراحت شما کوتاه باشد ، هورمون های گرسنگی تحت تاثیر قرار می گیرند که این امر منجر به افزایش اشتها می شود.

ـ هرروز کمتر از ۱۲۰۰ کالری مصرف می کنید

در حالیکه هریک از خانوم ها با توجه به قد ، وزن ، وزن ایده آل و میزان فعالیت به مقدار متفاوتی از کالری نیاز دارند ، پس میزان کالری مصرفی نباید کمتر از میزان مورد نیاز باشد. به همین دلیل تلاش برای مصرف میزان کمتر از ۱۲۰۰ کالری سبب می شود که بدن به حالت گرسنگی دربیاید. برای اینکه هدف کاهش وزن خود را پیش رو داشته باشید و از عوامل ناخوشایند نظیر خستگی ، خستگی مغز و احساس گرسنگی در خود جلوگیری نمایید ، سعی کنید از غذاهایی که بیشترین مواد مغذی را به بدن می رسانند استفاده کنید. فراموش نکنید که از مقدار زیادی سبزیجات استفاده نمایید و همچنین اولویت را به پروتئین های بدون چربی بدهید و از مصرف چربی های سالم که احساس سیری را در شما ایجاد می کنند نهراسید.

ـ هرروز خود را وزن می کنید

عدد موجود بر روی ترازو تنها مشخصه موفقیت شما در کاهش وزن بشمار نمی آید بعلت آنکه گاهی اوقات امکان خطای آن وجود دارد. وزن شما از روی به روز دیگر و بنا به دلایل گوناگون در نوسان است از جمله این دلایل عبارتند از احتباس آب ، یبوست و زمان مصرف آخرین وعده غذایی.

سعی کنید حداکثر یکبار در هفته به روی ترازو بروید و خود را وزن کنید و تمرکز خود را بر روی نشانه های دیگری از کاهش وزن همانند افزایش انرژی ، گشاد شدن لباس ها و افزایش انگیزه قرار دهید. اندازه گیری قسمت هایی از بدن نظیر دور کمر ، باسن و ران راه دیگری می باشد که می تواند شما را از وزن کردن بی مورد بازدارد. استفاده بی مورد از ترازو بطور روزانه حتی می تواند افزایش وزن شما را بدنبال داشته باشد زیرا این امر سبب ایجاد احساس اضطراب و ناراحتی در شما می شود که تمایل شما را به خوردن افزایش خواهد داد.

ـ ظاهر بدن سبب ایجاد انگیزه در شما می شود

 

افکار شما در رابطه با بدنتان در واقع می تواند در ظاهر فیزیکی شما موثر باشد. مطالعات نشان می دهند افرادی که تصور می کنند اضافه وزن دارند نسبت به کسانیکه همچین تصوری ندارند ، وزن بیشتری خواهند داشت. بدتر از آن خود درگیری ذهنی در رابطه با ظاهرتان است که در بهبود اعتماد بنفس شما نقشی نخواهد داشت. بجای تمرکز بر اینکه چگونه می خواهید خودتان را تغییر دهید ، به این موضوع که از نظر جسمانی ، عاطفی و اجتماعی چه احساسی خواهید داشت ، فکر کنید. حتی اگر یکروز نسب به بدن خود و شکل آن احساس رضایت نداشتید به گام هایی که برای داشتن بدنی سالم برداشته اید فکر کنید.

مه شو



امتیاز :

برچسب ها : چاقی , لاغری , روشهای ناسالم کاهش وزن و لاغری , کاهش وزن و لاغر شدن , تناسب اندام با هلو , تناسب اندام با ورزش لاغری و کم اشتهایی , لاغری اشتباه , لاغری ناسالم , پزشکی ,
روشهای ناسالم کاهش وزن و لاغری نوشته شده در سه شنبه 26 آبان 1394 ساعت 18:5

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی





مطالب تصادفی
تک عکس های جدید بازیگران زن
تا چه اندازه داشتن رابطه جنسی صحیح است ؟
علل و درمان خارش پوست سر
حکایت آموزنده زهد
۱۷ راز جالب آقایان که دختران حتما باید بدانند
ویژگی های بهترین همسر دنیا چیست؟
دانلود فیلم Montana 2014
رقص در کنار مسجدالاقصی صدای مسلمانان را در آورد (عکس)
مزاحمت‌های پسرانه رنگ خون گرفت/ قاتل در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد‎
فال روز جمعه 9 بهمن 94
تماس تلفني سر الکس فرگوسن با کريس رونالدو
اس ام اس فلسفی (اسفند ماه)
عکس جدید بازیگران اسفند ۹۳
کامنت اوباما برای عکس پدر و پسری از تبریز +تصاویر
بهنوش بختیاری با یک میلیون نفر فالوئر، تتلو را به زانو درآورد: خدا را شکر که این عزت نصیبم شد!
دانستنیهای جالب
دانلود فیلم جدید بی وقفه با دوبله فارسی
کاهش دهنده های میل جنسی: میگو، نوشابه رژیمی و ...
طرز تهیه کیک کاراملی با آرد برنج
دانلود فیلم Edge of Tomorrow 2014 با کیفیت 720p
دانلود آهنگ جدید اشوان به نام چرا گریه کردم
گاف داعش در فیلم سلاخی مصری‌ ها
دلیل اصلی اخراج 3 بازیکن پرسپولیس اعلام شد
جدیدترین جوک های طنز لاین و تلگرام
دانلود آهنگ جدید شاهرخ به نام دلشوره
دانلود آهنگ جدید فریبرز خاتمی به نام پری آسمونی
دانلود آهنگ جدید معین به نام آتش دل
رضایت جنسی همسر
قلعه‌نویی: بعضی قلم به دستان عمروعاص شدند
دانلود موزیک ویدئو جدید پویان مختاری به نام مرده پرست
دانلود آهنگ جدید Pitbull به نام Celebrate
نخستین معامله بویینگ با ایران پس از ۳۵ سال
کاریکاتور/ خطای جیب سعید مرتضوی!
دانلود فیلم X-Men Days of Future Past
اختراع جدیدترین کفش ورزشی و جالب + عکس
دانلود آهنگ جدید متین دو حنجره به نام فریاد
آب پاکی اوباما روی دست تحریم های ایران!
مخالف‌حضور بازیکنان‌در لیگ‌عربی‌بودم و خائن‌شدم
صحنه درگيري عبدي-حسيني روي‌نيمکت‌(عکس)
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .