جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , چاقی و لاغری ,

روشهای ناسالم کاهش وزن و لاغری

هنگامیکه قصد کرده اید وزن خود را کاهش دهید ممکن است تمایل به امتحان هر چیزی که سبب کاهش وزن می شود ، داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که کاهش چندین کیلو وزن کار بسیار دشواری می باشد که می تواند با مشکلات جدی همراه باشد. کارهایی نظیر تخمین میزان کالری مصرفی ، مصرف بیش از حد آب بجای اسنک ها و کنار گذاشتن بستنی امکان دارد که شما را در کوتاه مدت به هدفتان برساند اما با گذست زمان سبب افزایش وزن شما می شود. به همین علت با در این مقاله نظریات متخصصین را در رابطه با کاهش وزن در اختیار شما قرار می دهیم.

ـ نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز

آبرسانی به بدن کار بسیار مفیدی است اما نوشیدن بیش از حد آب به منظور سرکوب اشتها می تواند خطرناک باشد. پزشکان معتقدند که نوشیدن یک لیوان آب قبل از میان وعده و یا وعده غذایی می تواند مانع از پرخوری شما شود اما به یاد داشته باشید که از آب بعنوان جایگزینی برای یک وعده غذایی استفاده نکنید. آب سبب جلب رضایت شما نمی شود و حتی امکان دارد سبب اعتیاد فرد به مشروبات الکی شود زیرا با این کار شما بدن را از مواد مغذی مورد نیاز محروم می کنید. آنها در ادامه می افزایند که نوشیدن آب به جای خوردن غذا ممکن است در کاهش وزن شما موثر باشد اما بعد از مدتی که تمایل به گرسنگی پیدا کردید افزایش وزن را در پی خواهد داشت. اما چه مقدار آب با توجه به وزن و فعالیت های روزانه نیاز دارید؟! مسلما بیش از دو لیتر آب نیاز است که این امر سبب می شود که بیش از ۸ مرتبه در روز به دستشویی بروید و مدفوع شما مایع باشد.

ـ نخوردن غذای مورد علاقه بمدت ۲ تا ۳ هفته

تمام مواد غذایی با کالری بالا که شما در برابر آنها ضعف دارید همانند غلات ، پنیر ، ماکارونی و نان را مصرف نمی کند که در نظرتان یک پیروزی می باشد اما فراموش نکنید که بعد ها دچار مشکل می شوید. تثبیت جدی آنچه می خورید می تواند در دو حالت نتیجه معکوس داشته باشد به اینصورت که اولا آن زمان که غذاهای مورد علاقه اتان در دسترس نیستند نمی خورید در نتیجه شما بمقدار کافی غذا نمی خورید. دوما شما تقلب می کنید و در خوردن غذا افراط می کنید بطوریکه امکان دارد یک بسته کامل پاستا را بخورید و این شیوه کلاسیک که از همه یا هیچ نام می گیرد ذهنیت رژیم غذایی شما را شکست می دهد.

بازگشت در مصرف مواد مغذی درشت نظیر کربوهیدرات ها و فرآورده های لبنی یک حرکت پایدار و با ثبات بشمار نمی آید. در این میان نه تنها به وزن اولیه بازمی گردید بلکه دوباره شروغ به خوردن این گروه از مواد غذایی می کنید که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. سعی کنید از کربوهیدرات های سالم که حاوی غلات کامل و فیبر است استفاده نمایید. بدون فیبر دچار یبوست و یا مشکلات گوارشی می شوید. همچنین بدون وجود چربی های سالم نظیر آنهایی که در مواد لبنی موجود است ، عملکرد مغز و حافظه شما با مشکل مواجه می شود.

ـ هرروز باید ورزش کنید

اگر احساس خستگی و درد دارید در نتیجه آن است که هرروز باید صبح زود از خواب بیدار شوید و به ورزش بپردازید و فشار این تمرینات بیش از حد را تحمل کنید اما فراموش نکنید که باید زمانی برای ارزیابی مجدد نیز داشته باشید. دوری از زندگی اجتماعی به بهانه سوزاندن کالری می تواند باعث شود که شما احساس تنهایی کنید که این امر سبب تمایل شما به خوردن غذا می شود. به یاد داشته باشید که سپری کردن زمان در باشگاه ورزشی یکی از راههای کاهش وزن و یا حفظ وزن سالم است.

بعلاوه خودتان را به یک فرد گوشه نشین تبدیل نکنید زیرا بدن شما بعد از انجام ورزش و تمرینات برای باسازی ماهیچه های خود به استراحت نیاز دارد. هنگامی که مدت زمان استراحت شما کوتاه باشد ، هورمون های گرسنگی تحت تاثیر قرار می گیرند که این امر منجر به افزایش اشتها می شود.

ـ هرروز کمتر از ۱۲۰۰ کالری مصرف می کنید

در حالیکه هریک از خانوم ها با توجه به قد ، وزن ، وزن ایده آل و میزان فعالیت به مقدار متفاوتی از کالری نیاز دارند ، پس میزان کالری مصرفی نباید کمتر از میزان مورد نیاز باشد. به همین دلیل تلاش برای مصرف میزان کمتر از ۱۲۰۰ کالری سبب می شود که بدن به حالت گرسنگی دربیاید. برای اینکه هدف کاهش وزن خود را پیش رو داشته باشید و از عوامل ناخوشایند نظیر خستگی ، خستگی مغز و احساس گرسنگی در خود جلوگیری نمایید ، سعی کنید از غذاهایی که بیشترین مواد مغذی را به بدن می رسانند استفاده کنید. فراموش نکنید که از مقدار زیادی سبزیجات استفاده نمایید و همچنین اولویت را به پروتئین های بدون چربی بدهید و از مصرف چربی های سالم که احساس سیری را در شما ایجاد می کنند نهراسید.

ـ هرروز خود را وزن می کنید

عدد موجود بر روی ترازو تنها مشخصه موفقیت شما در کاهش وزن بشمار نمی آید بعلت آنکه گاهی اوقات امکان خطای آن وجود دارد. وزن شما از روی به روز دیگر و بنا به دلایل گوناگون در نوسان است از جمله این دلایل عبارتند از احتباس آب ، یبوست و زمان مصرف آخرین وعده غذایی.

سعی کنید حداکثر یکبار در هفته به روی ترازو بروید و خود را وزن کنید و تمرکز خود را بر روی نشانه های دیگری از کاهش وزن همانند افزایش انرژی ، گشاد شدن لباس ها و افزایش انگیزه قرار دهید. اندازه گیری قسمت هایی از بدن نظیر دور کمر ، باسن و ران راه دیگری می باشد که می تواند شما را از وزن کردن بی مورد بازدارد. استفاده بی مورد از ترازو بطور روزانه حتی می تواند افزایش وزن شما را بدنبال داشته باشد زیرا این امر سبب ایجاد احساس اضطراب و ناراحتی در شما می شود که تمایل شما را به خوردن افزایش خواهد داد.

ـ ظاهر بدن سبب ایجاد انگیزه در شما می شود

 

افکار شما در رابطه با بدنتان در واقع می تواند در ظاهر فیزیکی شما موثر باشد. مطالعات نشان می دهند افرادی که تصور می کنند اضافه وزن دارند نسبت به کسانیکه همچین تصوری ندارند ، وزن بیشتری خواهند داشت. بدتر از آن خود درگیری ذهنی در رابطه با ظاهرتان است که در بهبود اعتماد بنفس شما نقشی نخواهد داشت. بجای تمرکز بر اینکه چگونه می خواهید خودتان را تغییر دهید ، به این موضوع که از نظر جسمانی ، عاطفی و اجتماعی چه احساسی خواهید داشت ، فکر کنید. حتی اگر یکروز نسب به بدن خود و شکل آن احساس رضایت نداشتید به گام هایی که برای داشتن بدنی سالم برداشته اید فکر کنید.

مه شو



امتیاز :

برچسب ها : چاقی , لاغری , روشهای ناسالم کاهش وزن و لاغری , کاهش وزن و لاغر شدن , تناسب اندام با هلو , تناسب اندام با ورزش لاغری و کم اشتهایی , لاغری اشتباه , لاغری ناسالم , پزشکی ,
روشهای ناسالم کاهش وزن و لاغری نوشته شده در سه شنبه 26 آبان 1394 ساعت 18:5

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
مرغ لیمویی و دانه کاج
عکس افتتاحیه جام ملتهای اسیا ۲۰۱۵
چگونه منافذ پوست را ببندیم
دانلود آهنگ جدید مجید خراطها به نام امشب
عکس نرگس محمدی و آزاده نامداری به سبک هندی
دانلود WinZip Pro 19.0 Build 11293 – نرم افزار فشرده سازی و آرشیو فایل ها
قطع سیم‌کارت های فاقد کد ملی از ۸ فروردین
دانلود آهنگ جدید علی مولایی به نام بخواب آروم
مزاحمت‌های پسرانه رنگ خون گرفت/ قاتل در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد‎
دانلود مجموعه جدید دوربین مخفی آقای آفتاب با لینک مستقیم
دانلود آهنگ جدید ادعا با صدای مجید یحیایی
دانلود آهنگ جدید امید جهان و امین غلامی به نام دلمو کردی دیوونه
دانلود سریال ستایش ۲ – قسمت ۲۲
دانلود موزیک ویدئو جدید آوا به نام دستای سرد
دانلود فیلم ایرانی ابرهای ارغوانی
دانلود آهنگ جدید یاسر بینام به نام به درک
دانلود آهنگ جدید سعید عرب به نام لمس موهات
قلمرو وحشتناک داعش در سال ۲۰۲۰
لیلا اوتادی و عطری بنام او برای اولین بار
زن دوم علی دایی
پـَـــ نــه پـَـــ - سری جدید
قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز
ساخت و ویرایش فایل های پی دی اف با Broadgun pdfMachine 14.24
دستگیری عوامل یک گروهک تروریستی در غرب کشور
فضیلت و اعمال شب قدر
عکس جدید خسرو حیدری و همسرش
دانلود آهنگ جدید پویان مختاری و مسیح تاج میری به نام دِنیُم نات
شیوه وحشتناک برای جراحی افزایش قد (عکس)
نرم افزار ساخت هدر و بنر سایت و وبلاگ ( همراه با آموزش فارسی)
فال روزانه یکشنبه 13 اردیبهشت 1394
فال روزانه چهارشنبه 4 شهریور 1394
دانلود رایگان فیلم Ninja Apocalypse با لینک مستقیم
روش مخ زنی در کشورهای مختلف (طنز)
اگر بعد از طلاق احساس گناه می کنید...
عکس/ یک داش مشتی در راهپیمایی 22 بهمن
جدید ترین تصاویر تینا آخوند تبار 22 دی 93
تارت گوشت
عدم رضایت جنسی و جدایی
دانلود آهنگ جدید علیرضا روزگار به نام نسل کشی فلسطین
آخرین مطالب
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .