loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 308 جمعه 27 شهریور 1394 نظرات (0)

ماشین جنگی آمریكا تاكنون زندگی میلیونها زن عراقی را به تباهی كشیده و در اثر هتك حرمت نظامیان آمریكایی تاكنون دختران و زنان زیادی با قیمت ارزان به باندهای قاچاق فروخته شده‌اند.
به گزارش سه سوت در بغداد اوضاع اسفناك زنان در عراق پس از حمله‌ نظامی آمریكا به‌ این كشور بسیار نگران كننده است و سازمان آزادی زنان عراق نیز چندی پیش به مناسبت روز جهانی زن نسبت به وضعیت بحرانی زنان عراق پس از حمله‌ نظامی آمریكا هشدار داد.
در همین راستا "بیگرد قاسم " یك فعال حقوق زنان در بغداد در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن ابراز همدردی با زنان قربانی جنگ در عراق اظهار داشت: پس از اینكه‌ نسبت به‌ تجاوز سربازان آمریكایی به زنان در عراق اعتراض كردیم، ژنرال آمریكایی در كمال خونسردی به ما گفت كه به‌ سربازان ما حق بدهید، آنها چندین ماه‌ است كه‌ از زنان آمریكایی دور هستند و این گونه‌ رفتار نیز كاملاً طبیعی است و اصلاً اشكالی ندارد.
وی افزود: هم اكنون بسیاری از زنان عراقی در نتیجه‌ فقر و تنگدستی توسط باندهای قاچاق اغفال شده‌ و به‌ كشورهای خارج از عراق منتقل می‌شوند.
این فعال حقوق زنان درباره‌ نقش آمریكا در این موضوع تصریح كرد: آمریكایی ها خود عامل اصلی تجاوز به‌ زنان عراقی هستند، آنها زنان جوان را كه‌ از تنگدستی می‌نالند، اغفال كرده‌ و از صحنه‌های تجاوز به آنها در سربازخانه‌ها فیلم تهیه‌ می‌كنند.
"قاسم " در جواب این سوال كه‌ آیا این وضعیت را به‌ مقامات بالاتر گزارش داده‌اند یا نه، گفت: بنده‌ به‌ همراه‌ چند تن از دوستانم كه‌ آنها نیز از فعالان حقوق بشر هستند به‌ فرماندهی نیروهای آمریكایی مستقر در فرودگاه‌ بغداد رفتیم و پس از اینكه‌ نسبت به‌ تجاوز زنان توسط سربازان آمریكایی اعتراض كردیم، ژنرال آمریكایی در كمال خونسردی به ما گفت كه به‌ سربازان ما حق بدهید، آنها چندین ماه‌ است كه‌ از زنان آمریكایی دور هستند و این گونه‌ رفتار نیز كاملاً طبیعی و اصلا اشكالی ندارد.
سازمان آزادی زنان عراق در اطلاعیه‌ای متذكر شد: در طول چهار سالی كه عراق اشغال شده است، زنان به مرور حقوقی را كه در قرن بیستم كسب كرده بودند، از دست دادند.
در ادامه‌ گزارش این سازمان آمده‌ است: سرنوشت و زندگی میلیون‌ها زن توسط ماشین جنگی آمریكا و نیروهای افراطی و تندرو در این كشور به تباهی كشیده شده و وجودشان به اشیاء سیاه بی ارزشی تبدیل شده است.
طبق گزارشات دریافتی اخیر برخی از خانواده‌های عراقی كه‌ بر اثر جنگ سرپرست خود را از دست داده‌اند، برای امرار معاش مجبور شده‌اند بدترین تصمیم زندگی خود را بگیرند و دختران خود را به‌ باندهای قاچاق انسان در عراق بفروشند.
بر اساس گزارشی كه‌ مجله‌ "تایم " آمریكایی در آخرین شماره‌ خود منتشر كرد، بسیاری از دختران عراقی كه‌ به‌ دست خانواده‌ های خود به‌ باندهای قاچاق فروخته‌ می‌شوند، باكره‌ بوده‌ و سن آنها زیر 16 سال است.
قاچاق زنان عراقی به‌ خارج از كشور به تازگی پس از انتشار گزارشات مكرر در رسانه‌های عراق، به‌ یك بحران اجتماعی تبدیل شده‌ و تا جاییكه‌ "علی الدباغ " سخنگوی دولت عراق به‌ وجود این معضل اجتماعی در عراق اعتراف كرد و گفت: دولت عراق نسبت به‌ قاچاق دختران آگاه‌ و از این موضوع نیز به‌ شدت متاثر است.
وی افزود: ما می‌دانیم كه‌ زنان عراقی و به خصوص كودكان و نوجوانان توسط باندهای قاچاق به‌ خارج از مرزها برده‌ خواهند شد كه‌ این به‌ دلیل اوضاع بد معیشتی است اما دولت تمامی تلاش‌های خود را برای دستگیری عاملان این قاچاق و بهبود اوضاع خانواده‌های بی سرپرست به‌ كار خواهد گرفت.
اخیراً نیز "نوال السامرائی " وزیر دولت در امور زنان عراق، به‌ دلیل اعتراض نسبت به‌ اوضاع زنان عراقی از سمت خود استعفا داد و گفت: وضعیتی كه‌ اكنون زنان عراقی در آن به‌ سر می‌برند، اصلاً شایسته‌ جایگاه‌ و مقام زن نیست.

 

 

هایپرسان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 492
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 367
  • بازدید امروز : 2,007
  • باردید دیروز : 4,889
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 2,007
  • بازدید ماه : 120,463
  • بازدید سال : 456,340
  • بازدید کلی : 7,076,215