close
تبلیغات در اینترنت
سایت تفریحی سه سوت

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , انواع بیماری , سلامتی ,

راههای تقویت استخوانهای بدن

شاید ساده باشد که در جوانی، تقویت استخوان‌ها را نادیده بگیرید. با این حال بیماری‌های استخوان منتظر نمی‌مانند تا در ۵۰ سالگی به فکر تقویت استخوان‌هایتان بیفتید.

در یک مدل سازی استخوان زنده، فیزیو لوژیست‌ها ساختار و شکنندگی استخوان‌ها را بررسی کردند. آنها تخمین زدند که انسان در طول حیات خود حدودا ۱۱ بار اسکلت خود را باز سازی می کند. در جوانی ما شکل جدیدی از استخوان را سریعتر شکل می‌دهیم و سریعتر استخوان‌های پیر شده را از دست می‌دهیم. در این شرایط در سنین ۲۵ الی۳۰ سالگی، انسان از بیشترین تراکم استخوان برخوردار است و از این پس به آرامی این تراکم را از دست می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، نیمی از زنان ۵۰ سال به بالا در ایالات متحده که دچار شکستگی لگن می‌شوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند. و از هر ۵ نفر یک نفر دچار پوکی استخوان تمام عیار است.

تاکنون دارو‌های زیادی چون فوزاماکس، اکتونل و ... برای پیشگیری از پوکی استخوان به کار برده شده اند. با این حال مصرف بیش از ۵ سال از این داروها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

اما خبر خوب این است: هرگز خیلی دیر نیست! البته خیلی هم زود نیست. همواره با تغییر در سبک زندگی، می‌توان از ابتلا یا پیشرفت ضعف و پوکی استخوان جلوگیری کرد.

امی لانو می‌گوید: در خانم‌ها، چگونگی ابتلای آنها به پوکی استخوان بعد از یائسگی، ارتباط تنگاتنگی با نوع مراقبت آنها از استخوان‌هایشان در دوران قبل از یائسگی دارد.

او می افزید: درست مثل بیماری‌های قلبی یا دیابت نوع دو، تجمع نامراقبتی‌های روزانه بدن، خود را در پوکی استخوان نشان می‌دهد.

 


اما چه کنیم تا استخوان‌های محکم تری داشته باشیم؟

۱-  از مصرف بیش از حد کلسیم بپرهیزید
تحقیقات نشان داده است، زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله روزانه به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و زنان بالای ۵۰ سال به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند. که از این مقدار ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم آن از طریق غذا های لبنی تامین می‌شود. و مصرف بیش از اندازه کلسیم تاثیرات منفی بر سلامت استخوان و دستگاه گوارش خواهد داشت.

۲- تنها به لبنبات اکتفا نکنید
پنیر، ماست، بستنی و ... بسیار اسیدی هستند اما بدن ما ترجیح می‌دهد کمی قلیایی باشد. برای همین با خوردن غذاهای اسیدی بدن کلسیم را از استخوان‌ها خارج کرده و خاصیت اسیدی را تا حدی خنثی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد، بهترین منابع کلسیم برگ‌های سبز گیاهان، کلم بروکلی، لوبیا سبز و این گونه سبزیجات هستند.

۳- از سویا استفاده کنید
مصرف کمتر مواد اسیدی، گوشت، شکر و نوشابه‌های گاز دار می‌تواند کلسیم بدن شما را تامین کند. سویا خواص زیادی برای شکل گیری استخوان دراد. سویا همچنین احتمال ابتلا به سرطان در زنان را کاهش می دهد.

۴-  پاک سازی نمک!
سدیم باعث کاهش کلسیم در اوره می‌شود. بدن ظرفیت مصرف ۲۳۰۰ میلی گرم یا یک قاشق چای خوری نمک را دارد. اگر سنتان بیش از ۵۰ سال است یا فشار خون دارید، باید کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم مصرف کنید.

۵- مصرف کافئین را کاهش دهید.
نوشیدن چای، قهوه و سایر مواد کافئین دار، جذب کلسیم را در بدن کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف کافئین‌تان را به روزانه ۲ الی ۳ فنجان چای یا قهوه کاهش دهید.

۶- روی پا بایستید
تحرک بدنی، پیاده روی، شنا و ورزش های هوازی از عوامل بسیار تاتثیر گذار بر ساختار استخوان های بدن است.



امتیاز :

برچسب ها : راههای تقویت استخوانهای بدن , استخوانهای بدن , تقویت استخوانهای بدن , پوکی استخوان , تقويت استخوانها , راه های تقویت استخوان , راههای ساده برای تقويت استخوانها , راههای ساده برای تقويت استخوانها مراقبت از است , سلامتی , انواع بیماری , پزشکی , درمان پوکی استخوان , درباره پوکی استخوان , طب سنتی ,
راههای تقویت استخوانهای بدن نوشته شده در جمعه 14 فروردين 1394 ساعت 13:31
توسط : خشم شب

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
فال روزانه سه شنبه 10 آذر
طنز؛ «جنبه» و «تمدن» ماس ماس!
چهره متفاوت صابر ابر در برابر اکبرعبدی (تصاویر)
داستان های استاد شیوانا : نگران تر از خودش نباش!
دانلود آهنگ جدید مرتضی پاشایی به نام بزار بگیرم دستاتو
دانلود سریال Scorpion
طراحی حرفه ای تصاویر دو و سه بعدی با Adobe Photoshop CS6 13.0.1
ساخت و ویرایش فایل های پی دی اف با Broadgun pdfMachine 14.24
دانلود آهنگ جدید کازنز به نام متاسفم
دانلود آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام دو راهی
دانلود آهنگ جدید بهراد شهریاری به نام هیس
دانلود فیلم جدید سگ های پوشالی
چرا ازدواج کمرش خم شد؟
دانلود آهنگ جدید محمدرضا هدایتی و پژمان جمشیدی به نام آخرین ستاره
بررسی علل شاد نبودن ایرانیان
مقاله معماری های تک
استاتوس های خنده دار مرداد ۹۳
کیک اسپاگتی با اسفناج و پنیر
دانلود Comodo BackUp 4.4.0 – نرم افزار تهیه بک آپ و نسخه پشتیبان
رام قدرتمند Cyanogenmod 11 برای Samsung Galaxy S4 – I9505
دانلود آهنگ جدید سعید رضایی به نام بهناز
داود ناقور آهنگ نمیبینمت
فال روزانه جمعه 24 مهر 1394
عوارض پیرسینگ را بشناسید
دانلود فیلم X-Men Days of Future Past
ویشکا آسایش عاشق رضا شدم…+عکس
عکس ازاخاذی این زن متاهل در سوء استفاده جنسی!
دانلود آهنگ جدید سالار عقیلی به نام مادر
دانلود آهنگ جدید فردین سعادت به نام من باهات هستم
دانلود آهنگ جدید ساسی مانکن و ملانی به نام هیپنوتیزم
دانلود آلبوم جدید سامی یوسف به نام Songs of the Way
درمان خانگی ترک پا
تست روانشناسی : آیا زندگی شما آرومه؟
دانلود بازی گرافیکی Modern Combat 5: Blackout – اندروید
دانلود آهنگ جدید یاس به نام مسافر
دانلود آهنگ جدید امیر ای اچ و میلاد راستاد بی قرار
دانلود آهنگ جدید کازنز به نام يه سفر خوش
فال روزانه چهارشنبه 14 مرداد 1394
قلعه‌نویی: خودشان را با اسم من مطرح می‌کنند
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .