close
دانلود آهنگ جدید
سایت تفریحی سه سوت

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , انواع بیماری , سلامتی ,

راههای تقویت استخوانهای بدن

شاید ساده باشد که در جوانی، تقویت استخوان‌ها را نادیده بگیرید. با این حال بیماری‌های استخوان منتظر نمی‌مانند تا در ۵۰ سالگی به فکر تقویت استخوان‌هایتان بیفتید.

در یک مدل سازی استخوان زنده، فیزیو لوژیست‌ها ساختار و شکنندگی استخوان‌ها را بررسی کردند. آنها تخمین زدند که انسان در طول حیات خود حدودا ۱۱ بار اسکلت خود را باز سازی می کند. در جوانی ما شکل جدیدی از استخوان را سریعتر شکل می‌دهیم و سریعتر استخوان‌های پیر شده را از دست می‌دهیم. در این شرایط در سنین ۲۵ الی۳۰ سالگی، انسان از بیشترین تراکم استخوان برخوردار است و از این پس به آرامی این تراکم را از دست می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، نیمی از زنان ۵۰ سال به بالا در ایالات متحده که دچار شکستگی لگن می‌شوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند. و از هر ۵ نفر یک نفر دچار پوکی استخوان تمام عیار است.

تاکنون دارو‌های زیادی چون فوزاماکس، اکتونل و ... برای پیشگیری از پوکی استخوان به کار برده شده اند. با این حال مصرف بیش از ۵ سال از این داروها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

اما خبر خوب این است: هرگز خیلی دیر نیست! البته خیلی هم زود نیست. همواره با تغییر در سبک زندگی، می‌توان از ابتلا یا پیشرفت ضعف و پوکی استخوان جلوگیری کرد.

امی لانو می‌گوید: در خانم‌ها، چگونگی ابتلای آنها به پوکی استخوان بعد از یائسگی، ارتباط تنگاتنگی با نوع مراقبت آنها از استخوان‌هایشان در دوران قبل از یائسگی دارد.

او می افزید: درست مثل بیماری‌های قلبی یا دیابت نوع دو، تجمع نامراقبتی‌های روزانه بدن، خود را در پوکی استخوان نشان می‌دهد.

 


اما چه کنیم تا استخوان‌های محکم تری داشته باشیم؟

۱-  از مصرف بیش از حد کلسیم بپرهیزید
تحقیقات نشان داده است، زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله روزانه به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و زنان بالای ۵۰ سال به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند. که از این مقدار ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم آن از طریق غذا های لبنی تامین می‌شود. و مصرف بیش از اندازه کلسیم تاثیرات منفی بر سلامت استخوان و دستگاه گوارش خواهد داشت.

۲- تنها به لبنبات اکتفا نکنید
پنیر، ماست، بستنی و ... بسیار اسیدی هستند اما بدن ما ترجیح می‌دهد کمی قلیایی باشد. برای همین با خوردن غذاهای اسیدی بدن کلسیم را از استخوان‌ها خارج کرده و خاصیت اسیدی را تا حدی خنثی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد، بهترین منابع کلسیم برگ‌های سبز گیاهان، کلم بروکلی، لوبیا سبز و این گونه سبزیجات هستند.

۳- از سویا استفاده کنید
مصرف کمتر مواد اسیدی، گوشت، شکر و نوشابه‌های گاز دار می‌تواند کلسیم بدن شما را تامین کند. سویا خواص زیادی برای شکل گیری استخوان دراد. سویا همچنین احتمال ابتلا به سرطان در زنان را کاهش می دهد.

۴-  پاک سازی نمک!
سدیم باعث کاهش کلسیم در اوره می‌شود. بدن ظرفیت مصرف ۲۳۰۰ میلی گرم یا یک قاشق چای خوری نمک را دارد. اگر سنتان بیش از ۵۰ سال است یا فشار خون دارید، باید کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم مصرف کنید.

۵- مصرف کافئین را کاهش دهید.
نوشیدن چای، قهوه و سایر مواد کافئین دار، جذب کلسیم را در بدن کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف کافئین‌تان را به روزانه ۲ الی ۳ فنجان چای یا قهوه کاهش دهید.

۶- روی پا بایستید
تحرک بدنی، پیاده روی، شنا و ورزش های هوازی از عوامل بسیار تاتثیر گذار بر ساختار استخوان های بدن است.



امتیاز :

برچسب ها : راههای تقویت استخوانهای بدن , استخوانهای بدن , تقویت استخوانهای بدن , پوکی استخوان , تقويت استخوانها , راه های تقویت استخوان , راههای ساده برای تقويت استخوانها , راههای ساده برای تقويت استخوانها مراقبت از است , سلامتی , انواع بیماری , پزشکی , درمان پوکی استخوان , درباره پوکی استخوان , طب سنتی ,
راههای تقویت استخوانهای بدن نوشته شده در جمعه 14 فروردين 1394 ساعت 13:31
توسط : خشم شب

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
قبل از رابطه جنسی به این 6 مورد توجه کنید
زمان پخش «کلاه قرمزی» از تلویزیون
دانلود SmartKey Windows Password Recovery Ultimate 5.0.0 – نرم افزار شکستن و بازیابی قفل ویندوز
دانلود آهنگ جدید مرتضی پاشایی به نام حالا وقتشه
دانلود اجرای زنده چارتار به نام آشوبم
کريمي در بازي با رئال خداحافظي مي‌ کند
بیماری‌های قلبی ، بیشترین عامل مرگ و میر مادران باردار
با مجرد ازدواج کنیم یا مطلقه؟
اس ام اس ویژه تبریک روز مادر و روز زن (جدید)
اعتراض دانشجویان بورسیه ای به اژه‌ ای!
دانلود اپدیت آنلاین یوزر پسورد جدید نود 32 دوم مهر
دانلود آهنگ جدید هشدار و توبه به نام مهم نیست
دانلود اپدیدت آنلاین یوزر پسور جدید نود32 سه شنبه 93/10/9
طرز تهیه اورمـیه خورش (غذای محلی ارومیه)
آثار و فایده های خواندن دعای فرج
دانلود فول آلبوم سامان جلیلی
دانلود آپدیت یوزر پسورد جدید نود 32 چهاردهم شهریور
چرا بچه های امروز کمتر شاد هستند؟
کامنت اوباما برای عکس پدر و پسری از تبریز +تصاویر
دانلود آپدیت آنلاین یوزر پسورد جدید نود 32شنبه11بهمن 93/11/11
پاشنه کفش زن در سر شوهر جا ماند! +عکس
پایان نامه کارشناسی معماری با موضوع مجتمع مُد و طراحی لباس
رژیم صهیونیستی در حال ساخت گنبد آهنین زیرزمینی است! (عکس)
دانلود مستند دیدار در غربت داریوش
به دنبال همسر اینترنتی
فاطمه معتمد آریا:با ارزش ترین جایزه ام را برای بی خانمان ها به حراج می گذارم
قدم زدن زن عریان با نوزادش درموزه (تصاویر)
فال روزانه سه شنبه 15 مهر 1393
حضور بازیگر زن عریان روی صحنه و واکنش جالب تماشاگران! +عکس
داروی معجزه آفرین ترمیم پرده بکارت
دختر ایرانی از ۵ ساعتی می گوید که لیونل مسی او را پیگیری می کرد
دانلود آهنگ جدید Edward David به نام پرنده مهاجر
الرای: توافق 15 ساله ایران و آمریکا در ژنو
تاثیر مواد غذایی بر زیبایی پوست
این جزیره را هر گردشگر داخلی و خارجی باید تا قبل از مرگ ببیند !
وقتی احساساتمان خطشه دار شده!
کیهان از محسن رضایی عذرخواهی کرد
دانلود آهنگ جدید رها منش‬ به نام پیانو
فال روزانه چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .