loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 525 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

نتایج یک تحقیق جدید در بریتانیا حاکی از آن است که یک چهارم مردان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله، نگران میزان وقتی هستند که صرف تماشای تصاویر پورن در اینترنت می کنند.

در این تحقیق مشخص شد کاربران افراطی سایت های پورن بیشتر از سایرین در معرض مشکلات شغلی و مشکلات در روابط جنسی شان هستند.

این تحقیق که اولین نمونه از نوع خود در بریتانیا محسوب می‌شود، در نتیجه همکاری مشترک بین یکی از برنامه های رادیویی بی بی سی و پزشکان کلینیک “پورتمن” انجام شد.

دکتر هیثر وود در ارتباط با این تحقیق می گوید: “کسانیکه بخش عمده ای از وقت خود را صرف تماشای پورن می کنند، بیش از سایرین نگران تاثیرات این موضوع بر زندگی شان هستند. آنها نگران محتوای این فیلم ها و تصاویر‌اند و در مورد مشکلاتی که در نتیجه تماشای پورن در روابط آنها به وجود آورده نگران هستند”.

در این تحقیق از هزار و پنجاه و هفت نفر از زنان و مردان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله خواسته شد که به صورت آنلاین به سئوالاتی در مورد نحوه استفاده از سایت هایی که محتوای پورنوگرافی دارند پاسخ دهند.

نتایج این تحقیق حاکی است که از هر ۱۰ مرد، ۸ نفر از سایت های پورن دیدن می کنند، در حالیکه تنها یک سوم زنانی که در این تحقیق شرکت کردند گفتند که کاربر سایت های پورن هستند.

این تحقیق نشان می دهد که پس از سایت های مجانی پورن، شبکه های اشتراک فایل، تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی از راههای اصلی دسترسی به محتوای پورن محسوب می شوند.

پورن مجانی

طی سال های گذشته تعداد سایت هایی که از مدل اشتراکی فایل های ویدیویی نظیر سایت یوتیوب اما برای ارائه فیلم های پورن استفاده می کنند به سرعت افزایش یافته است.

بسیاری از این سایت ها هزاران کلیپ ویدیویی کوتاه و بلند را برای استفاده کاربران خود به صورت مجانی در فضای اینترنت قرار داده اند.

یان باربر، جوان ۲۲ ساله اهل منچستر که از شرکت کنندگان در این تحقیق بوده می گوید: این روزها سایت های زیادی هستند که به طور مجانی تصاویر پورن را در اختیار کاربران قرار می دهند، بنابراین باید مغز کسانی را که حاضرند برای استفاده از پورن پول پرداخت کنند معاینه کرد.

او در ادامه می افزاید: “تنها ظرف چند ثانیه صدها کلیپ ویدیویی در دسترس کاربران قرار می گیرد. به همین دلیل است که مردم وقت زیادی را صرف تماشای این فیلم ها در اینترنت می کنند. زیرا فکر می کنند که ممکن است فیلم بعدی بهتر باشد. به همین خاطر به تماشا و جستجوی بیشتر ادامه می دهند”.

تعادل در استفاده از فیلم پورن

مردانی که در این تحقیق شرکت کردند می گویند به طور متوسط دو ساعت در هفته از وقت شان را صرف جستجو و مرور فایل های پورن در سایت های اینترنتی می کنند. این در حالی است که زنان به طور متوسط کمتر از ۱۵ دقیقه در هفته را به این کار اختصاص می دهند.

دو سوم مردان و نیمی از زنان شرکت کننده در این تحقیق می گویند استفاده از تصاویر پورن در حد متعادل از نظر آنها بی اشکال است. ۵۷ درصد مردان هم معتقدند حتی تماشای پورن آنها را بیشتر به رابطه جنسی با شریک زندگی شان علاقه مند می کند.

اما یک چهارم مردان در این تحقیق گفتند که نگران میزان وقتی هستند که صرف تماشای پورن می کنند. بسیاری از این افراد هم در مورد محتوای این تصاویر و فیلم ها ابراز نگرانی کردند.

چهار درصد مردان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله گفتند در هفته بیش از ۱۰ ساعت از وقت شان را در سایت های پورن می گذرانند. از نظر پزشکان این میزان استفاده از پورن “مشکل آفرین و به شکل بالقوه اعتیاد آور” است.

جیسون دین، مشاور یک سایت اینترنتی که به معتادان جنسی خدمات مشاوره ای ارائه می دهد در این مورد می گوید: “من در جلسات مشاوره با کسانی سر و کار داشته ام که می گویند قادر نیستند میزان استفاده خود از این سایت ها را کم کنند”.

او می گوید پیش از این بیشتر به مردان میانسال مجرد برای غلبه بر اعتیاد جنسی شان مشاوره می داده است اما امروزه زنان و جوانان زیر بیست سال هم با او در این مورد گفتگو می کنند.

اثرات مخرب پورن

یافته های این تحقیق حاکی از آن است که مردانی که ۱۰ ساعت از وقت شان را در هفته صرف تماشای پورن می کنند بیشتر نگران تاثیر این موضوع بر رفتار و زندگی شان هستند.

عده زیادی از کاربران افراطی پورن هم می گویند تماشای پورن موجب دلسردی و ناراحتی شرکای زندگی شان شده و حتی در مواردی به این دلیل سر موقع برای ملاقات های شغلی خود در محل کار حاضر نشده اند.

عده ای از این کاربران افراطی پورن معتقدند این موضوع موجب کم علاقگی آنها به رابطه جنسی با شریک زندگی شان شده است.

این تحقیق از هجدهم تا بیست و یکم ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی در بین ۱۰۵۷ نفر بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال انجام شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 492
  • آی پی امروز : 332
  • آی پی دیروز : 410
  • بازدید امروز : 3,607
  • باردید دیروز : 3,551
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 33,682
  • بازدید ماه : 117,174
  • بازدید سال : 453,051
  • بازدید کلی : 7,072,926