loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 210 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

محمود اسلاميان را مغز متفکر تحول فوتبال اصفهان در دهه 80 مي‌دانند. چهره اي که به عنوان مديرعامل شرکت فولادمبارکه، سپاهان جديد را با ايده هاي خود سازماندهي کرد.

 

به گزارش "ورزش سه"، اسلامیان که در دوران حضور در فوتبال هرگز تا این حد به حوزه اجرا نزدیک نبوده، سال ها بعد از مدیریت در مراکز مختلف و سازمان های مهم حالا در شرایطی به فوتبال می‌ آید که خیلی ها عقیده دارند او می‌ تواند تغییرات بزرگی در فوتبال ایران ایجاد کند. این مدیر تکنوکرات اصفهانی در گفت‌وگو با "ورزش سه" از ایده هایش برای فوتبال ایران صحبت می‌ کند:

نایب رئیس نباید هر روز در فدراسیون باشد
اینکه من در فدراسیون فوتبال مستقر شوم بستگی به جلسه مجمع دارد و اگر من در مجمع رای بیاورم به فدراسیون فوتبال می‌ آیم. البته این را بگویم که نایب رئیس نیاز ندارد، هر روز در فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد.

نایب رئیس وظیفه مشخصی ندارد
در اساسنامه برای نایب رئیس  شرح وظایف خاصی تعریف نشده است. من با نظر رئیس فدراسیون فوتبال ممکن است بخشی از وظایف ایشان را برعهده بگیرم. اینطور نیست که من به فدراسیون بیایم و یک وظیفه مشخص در فدراسیون فوتبال داشته باشم.

یک مدیر نباید رنگی نگاه کند
وقتی کسی مسوولیتی را قبول می‌ کند، نباید به پستش رنگی نگاه کند و مثلا به یک تیم خاص یا یک استان خاص نگاه ویژه داشته باشد. نگاه من نگاهی است که در آن ایران سرای من است. برای من ملوان، فجرسپاسی، تراکتورسازی، سپاهان، استقلال یا پرسپولیس هیچ فرقی ندارد و ما باید به دنبال این باشیم که باعث پیشرفت فوتبال شویم.

برای استقلال و پرسپولیس طرح ویژه دارم
من مشغول تهیه طرحی هستم که به عنوان یک پیشنهاد در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار دهم. البته این فقط به عنوان یک عضو از جامعه فوتبال است و هیچ اجباری در کار نیست. مهمترین چیزی که من در این طرح آن را پیش‌بینی کرده ام ثبات مدیریتی است شما ببیند پرسپولیس در عرض 10 سال گذشته 12 مدیر و 18 سرمربی عوض کرده است. این طبیعی است که با این شرایط کار سخت می‌ شود، استقلال هم تقریبا شرایط به این شکل دارد. من فکر می‌ کنم یکی از دلایلی که سرخابی ها ضعیف شده اند، همین موضوع است. اگر بهترین بازیکنان را هم برای این تیم بیاوریم باز هم آنها نتیجه نمی‌ گیرند چون ساختار درستی ندارند.

سرخابی ها خصوصی نمی‌شوند
من فکر می‌ کنم که سازمان خصوصی سازی راه درستی را برای خصوصی شدن دو باشگاه در پیش نگرفته است، در فوتبال ایران 80 درصد امکان درآمدزایی در فوتبال دنیا وجود ندارد. اولی حق پخش تلویزیونی است که دو باشگاه نمی‌ توانند درآمد واقعی خود را داشته باشند. بی تردید خود صداوسیما هم عدد و رقم های حق پخش در دنیا را به خوبی می‌ دانند. اما این سازمان کسری بودجه دارند و نمی‌ توانند حق واقعی فوتبال را پرداخت کند. از طرفی بحث دوم درآمدزایی، بحث برند است که آن هم در فوتبال ایران معنی نمی‌ دهد. باشگاه ها باید بتوانند از فروش پیراهن ها و محصولاتشان درآمد کسب کنند اما چون قانون کپی رایت در ایران معنی نمی‌ دهد، باشگاه ها در این بخش هم نمی‌ توانند کاری انجام بدهند.

تمام تجربه های خصوصی سازی شکست خورده است
در تمام این سال ها باشگاه هایی مثل راه‌آهن، استیل آذین، بهمن تهران، استقلال اهواز و تمام باشگاه هایی که خصوصی شدند، تجربه ای شکست خورده داشتند. دلیل آن هم این است که در کشوری مثل ایران که درآمدزایی معنا ندارد، باشگاه ها برای به دست آوردن درآمد با مشکل روبه‌رو هستند. به نظر من تجربه چیزی بالاتر از علم است چون تجربه علم آزمایش شده است به همین دلیل من امیدوارم شرایطی فراهم شود که دو باشگاه پرطرفدار ایران بتوانند در شرایط خصوصی با مشکلات روبه‌رو نشوند.

امثال بابک زنجانی برای چه به این فوتبال آمده اند
من امیدوارم که سازمان خصوصی سازی در مورد مالکانی که برای خرید استقلال و پرسپولیس اقدام می‌ کنند، تحقیق کنند و صلاحیت آنها را تایید کند. شما می‌ دانید که بعضی ها می‌ آیند که یک باشگاه بسازند اما بعضی دیگر برای سوءاستفاده یک باشگاه را در اختیار می‌ گیرند. شما ببینید که امثال بابک زنجانی قطعا برای خدمت به فوتبال نیامده اند یا مثلا مالک داماش هم که مدتی این باشگاه را در اختیار گرفت شما باید ببینید که به چه هدفی به این فوتبال آمده است.

چرا داوری های ما مشکل دارد؟
دلیل اینکه قضاوت داوران ما مشکل دارد این است که ما هرگز سرمایه گذاری روی داوری هایمان نکرده ایم. مثل فولاد که آکادمی دارد باید داوران هم در جایی استعدادیابی شوند تا ما داوران زیادی در کلاس علیرضا فغانی داشته باشیم نه اینکه منتظر باشیم یک علیرضا فغانی خودش ظهور کند.

کی‌روش خوب نتیجه نگرفته اما مردم دوستش دارند
از نظر من کارلوس کی‌روش خوب نتیجه نگرفته اما مردم او را دوست دارند و نظر مردم برای ما محترم است. البته من باید بگویم که مشکل ما کی‌روش نیست، مشکل ما این است که باشگاه های ما نتوانسته اند در بخش بازیکن سازی خوب عمل کنند. بازیکنان باید در پایه پرورش پیدا کنند و بعد یک تیم حاضر و آماده در اختیار سرمربی تیم‌ملی قرار بگیرد. در حال حاضر از نظر من مشکل فوتبال ما ماندن یا رفتن کی‌روش نیست.

کی‌روش به ایران برمی گردد
کی‌روش به مرخصی رفته و از نظر من خیلی بعید است که به فوتبال ایران برنگردد. همانطور که در فوتبال ایران حواشی وجود دارد، در خارج از ایران هم همین موضوع وجود دارد و احتمالا انتشار خبر پیشنهاد کی‌روش از کیو پی آر همین حاشیه سازی ها است.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 492
  • آی پی امروز : 214
  • آی پی دیروز : 364
  • بازدید امروز : 1,266
  • باردید دیروز : 2,302
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 27,790
  • بازدید ماه : 111,282
  • بازدید سال : 447,159
  • بازدید کلی : 7,067,034