close
دانلود آهنگ جدید
سایت تفریحی سه سوت

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , روان شناسی ,

راهکارهای ساده برای یک خواب راحت

راهکارهای ساده برای یک خواب راحت

یک عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه :« کسب مهارت های مقابله با استرس و حل پرونده های باز در ذهن افراد نقش موثری در ساماندهی خواب آنها خواهد داشت.» تاکید کرد:«تا زمانی که فرد نتواند مسائل را حل کند ممکن است اختلالات خواب ادامه داشته باشد.»

دکتر حمید پورشریفی گفت:« اختلالات خواب به سه دسته تقسیم می شود یک بحث مشکلاتی است که فرد موقع ورود به خواب دارد و یا مشکلاتی که فرد حین خواب دارد و مشکلاتی که مربوط به لحظه بیداری فرد است.

از اختلالات خواب چه می دانید؟
وی ادامه داد:« برخی از افرد به راحتی نمی توانند بخوابند و دیر به خواب می روند و برخی از افراد نیز به طور مکرر در حین شب از خواب بیدار می شوند در مقابل برخی از افراد به راحتی به خواب می روند اما صبح زودتر از موعد از خواب بیدار می شوند و نمی توانند بخوابند که هریک مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند که به نوعی می توان آن را در زمره اختلالات خواب مطرح کرد.»

کابوس ها انرژی شما را می گیرند
این روانشناسی بالینی افزود:« ممکن است فرد مشکلی در شروع و حین و لحظه بیداری نداشته باشد اما به دلیل کابوس هایی که می بیند کیفیت خواب خوبی ندارد و سرحال از خواب بیدار نمی شود و از انرژی کمی برخورداراست. چنین مشکلاتی بیشتر در افرد مبتلا به افسردگی دیده می شود.»

نقش استرس در اختلالات خواب
وی در پاسخ به اینکه آیا استرس می تواند موجب بروز اختلالات خواب شود تاکید کرد:« در بحث استرس یکی از مسائلی که باید در ابتدا مورد بررسی و تغییر قرار گیرد بحث خواب است. نکته قابل توجه این است که صرف منابع استرس مطرح نیست بلکه واکنش و نوع مقابله فرد با استرس نقش تعیین کننده ای دارد.»

ضعف مدیریت استرس عامل بی خوابی
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود:« برخی از افراد نمی توانند استرس را به خوبی مدیریت کنند در اینجا دو بحث مطرح است اول ارزیابی اینکه منبع استرس را تهدیدآمیزتر از واقعیت ارزیابی می کنند و بحث دوم این است که فرد تصور می کند توان کافی برای مقابله با استرس ندارد، در نتیجه این نوع ارزیابی باعث می شود خواب خوبی را تجربه نکند.»

پرونده های باز ذهن، خواب را می رباید
این عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی تاکید کرد:« کسب مهارت های مقابله با استرس و حل پرونده های باز در ذهن افراد نقش موثری در ساماندهی خواب آنها خواهد داشت تا زمانی که فرد نتواند مسائلی که ذهن وی را درگیر کرده است حل کند همچنان ذهن به هنگام خواب این مسائل را پردازش می کند که انرژی وی را می گیرد.»

با یوگا خواب آرام را تجربه کنید
وی ادامه داد:« مداخلاتی درمقابله با اختلالات خواب مطرح است که یکی از آنها بحث ورزش و آرام سازی است. ورزش چه از لحاظ فیزیولوژیکی و چه به لحاظ روانشناختی موثر واقع می شود. در کنار ورزش از آرام سازی هایی صحبت می شود که بخشی از آن توسط روانشناسان آموزش داده می شوند و بخشی دیگر آموزه هایی است که از مشرق زمین آمده و به نوعی توسط جامعه جهانی مورد توجه قرار گرفته است که از این میان می توان به یوگا اشاره کرد و پژوهش هایی نیز مفید بودن این روش را تایید کرده است.»

نکته های ساده برای پیشگیری از اختلالات خواب
دکتر پورشریفی درباره راه های پیشگیری از بروز اختلالات خواب گفت:« گاهی مشکلات خواب افراد با مداخلات ساده ای قابل تغییر است به عنوان مثال با داشتن افکار منفی، مشاهده اخبار قبل از خواب، دیدن فیلم های نامناسب و مطالعه کتاب هایی که باعث بروز هیجان های منفی می شود احتمال بیشتری دارد فرد دچار اختلال خواب شود بنابراین لازم است فرد در طول روز بویژه قبل از خواب از داده هایی که بار منفی ایجاد می کند خودداری کند.»

-اگر خوابتان نمی آید به رختخواب نروید
وی ادامه داد:« گاهی علت مشکلات خواب، شرطی سازی هایی است که به هنگام خواب رخ می دهد یعنی به هنگام گذاشتن سر بر روی بالش، افکار منفی به سراغ فرد می آید بنابراین بهتر است تا زمانی که فرد خواب آلوده نشده است به محل خواب مراجعه نکند.»

-مصرف غذاهای محرک ممنوع
این روانشناس بالینی افزود:« از دیگر مسائلی که می توان با رعایت آن به سادگی از بروز اختلالات خواب جلوگیری کرد خودداری از مصرف غذاهایی است که هوشیاری را زیاد می کند مثل مصرف چای و نوشیدنی های حاوی کافئین و مواد محرک است. برخی از افراد با پیاده روی و یا نحوه خوردن شام اختلالات خواب خود را کنترل می کنند.»

برای خواب راحت، مسائل را حل کنید
وی گفت:« آنچه که بدان اشاره شد مداخلات رفتاری برای کنترل اختلالات خواب است اما اصل مداخلاتی است که در ذهن فرد و به عبارت روانشناسان "شناختی" باید اتفاق افتد. تا زمانی که فرد نتواند مسائل را حل کنند ممکن است اختلالات خواب داشته باشد.»
اگر فرد به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نبوده و اختلالات خواب وی ادامه داشته باشد توصیه می شود مداخلات تخصصی را از متخصصان سلامت از جمله روانشناسان، روانپزشکان و مشاوران دریافت کنند.»

مصرف خودسرانه قرص های خواب آور ممنوع
وی در پاسخ به اینکه آیا مصرف خودسرانه قرص های خواب آور مجاز است گفت:« مصرف هر دارویی اگر بدون تجویز پزشک و مطابق با نیاز فرد نباشد ممکن است موجب بروز مشکلات و آثار جانبی برای فرد شود. از طرفی برخی از مشکلات افراد بویژه مشکل اختلالات خواب، ممکن است با یک مداخلات معمولی روانشناختی و مشاوره ای برطرف شود. طبیعتا استفاده از دارو مگر به حسب ضرورت و بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.»

از مصرف داروهای تجویزی نترسید
پورشریفی با بیان اینکه برخی از افراد از مراجعه به روانپزشک و مصرف داروهای تجویزی خودداری می کنند تاکید کرد:« نگرانی کلی افراد در مورد اینکه ممکن است با مصرف داروهای تجویزی پزشک دچار مشکلاتی شوند گاهی بزرگنمایی می شود و باید گفت فایده دارویی که برحسب نیاز فرد توسط پزشک تجویز شده است از عوارض آن حتما بیشتر است.»

 



امتیاز :

برچسب ها : راهکارهای ساده برای یک خواب راحت , راهکارهای ساده برای یک خواب آسوده! , خواب راحت با نارنگی , راه داشتن خواب راحت , خواب , حیوانات , راه های ساده برای یک خواب آسوده , خواب راحت و آرام خواب آسوده و راحت , ساده ترين روش برای داشتن یک خواب راحت , بی خوابی , درمان , روان شناسی , پزشکی ,
راهکارهای ساده برای یک خواب راحت نوشته شده در دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 19:50
توسط : خشم شب

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
دانلود آهنگ جدید وان بکس و محمد سرحدی به نام مسیر رفتن
جدیدترین اس ام اس های عید فطر تیر ۹۴
این بانوی القاعده کیست که حتی داعش نیز طالب اوست
عکس تماشگران ایرانی در جام ملتهای آسیا 2015
دانلود آهنگ جدید سامان جلیلی به نام تکرار
عکس / گاز گرفتن سگ توسط این خانم !
دانلود آهنگ جدید امین حبیبی به نام تکیه گاه
طرز تهیه سالاد سزار به سه روش (عکس)
دانلود آهنگ جدید بهزاد پکس به نام روزای روشن
دانلود سریال آخرین بازی شبکه تهران
اندروید زنده می ماند؟
واشنگتن روسیه را تهدید کرد
کرار سرانجام 3 جلسه محروم شد
دستور تهیه بادمجان شکم پر مازندرانی
انفجار چند خودروی بمب گذاری شده در کربلا
دستياران پيشنهادي به کي‌روش مشخص شدند
عکس های پشت صحنه فیلم سینمایی مرگ ماهی
عرضه رایانه بدون هارد دیسک اچ پی
دانلود آهنگ جدید امیر تتلو به نام حسش کن
دانلود نرم‌افزار حسابداری
دانلود موزیک ویدئو جدید منصور به نام بدون تو
دانلود آنتی ویروس ESET NOD32 Antivirus 7.0.302.26 Final x86/x64
دانلود موزیک ویدئو جدید مهدی یراحی به نام مادر
کنسرت مازیار فلاحی در برج میلاد
دانلود آهنگ جدید معین به نام آتش دل
دانلود فول آلبوم یاس
دانلود موزیک ویدئو جدید علیشمس و مسعود صادقلو و دنیا به نام هم نفس
دانلود موزیک ویدئو جدید علیرضا جی جی ، سیجل ، نسیم و بهزاد لیتو به نام تهران مازراتی
شام و شرمندگی
دانلود آهنگ جدید محمد بی باک به نام خوشحالم من
دانلود آهنگ جدید Chris Brown Ft. Tyga به نام Ayo
مجموعه چکیده مقالات ISI همراه ترجمه (اقتصاد-مدیریت-مهندسی صنایع)
دانلود آهنگ جدید حامد فرد و گروه لیرو بند به نام عشقی
واکنش فرمانده سپاه به اظهارات هاشمی!
دانلود SmartKey Windows Password Recovery Ultimate 5.0.0 – نرم افزار شکستن و بازیابی قفل ویندوز
دانلود Kvisoft FlipBook Maker 15 Pro 10.1.25.294 – نرم افزار تبدیل فایل های پی دی اف به کتاب های دیجیتال
دانلود آهنگ جدید امین تی ام بکس به نام من و تو
۲ خواسته مهم جواد ظریف در دیدار با مقامات اهل سنت عراق!
دانلود آهنگ جدید سیاوش قمصری و حمید رفیع پور به نام نتونستم
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .