close
دانلود آهنگ جدید
سایت تفریحی سه سوت

جستجوگر پیشرفته






آخرین ارسال های انجمن



موضوع : بخش پزشکی , روان شناسی ,

راهکارهای ساده برای یک خواب راحت

راهکارهای ساده برای یک خواب راحت

یک عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه :« کسب مهارت های مقابله با استرس و حل پرونده های باز در ذهن افراد نقش موثری در ساماندهی خواب آنها خواهد داشت.» تاکید کرد:«تا زمانی که فرد نتواند مسائل را حل کند ممکن است اختلالات خواب ادامه داشته باشد.»

دکتر حمید پورشریفی گفت:« اختلالات خواب به سه دسته تقسیم می شود یک بحث مشکلاتی است که فرد موقع ورود به خواب دارد و یا مشکلاتی که فرد حین خواب دارد و مشکلاتی که مربوط به لحظه بیداری فرد است.

از اختلالات خواب چه می دانید؟
وی ادامه داد:« برخی از افرد به راحتی نمی توانند بخوابند و دیر به خواب می روند و برخی از افراد نیز به طور مکرر در حین شب از خواب بیدار می شوند در مقابل برخی از افراد به راحتی به خواب می روند اما صبح زودتر از موعد از خواب بیدار می شوند و نمی توانند بخوابند که هریک مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند که به نوعی می توان آن را در زمره اختلالات خواب مطرح کرد.»

کابوس ها انرژی شما را می گیرند
این روانشناسی بالینی افزود:« ممکن است فرد مشکلی در شروع و حین و لحظه بیداری نداشته باشد اما به دلیل کابوس هایی که می بیند کیفیت خواب خوبی ندارد و سرحال از خواب بیدار نمی شود و از انرژی کمی برخورداراست. چنین مشکلاتی بیشتر در افرد مبتلا به افسردگی دیده می شود.»

نقش استرس در اختلالات خواب
وی در پاسخ به اینکه آیا استرس می تواند موجب بروز اختلالات خواب شود تاکید کرد:« در بحث استرس یکی از مسائلی که باید در ابتدا مورد بررسی و تغییر قرار گیرد بحث خواب است. نکته قابل توجه این است که صرف منابع استرس مطرح نیست بلکه واکنش و نوع مقابله فرد با استرس نقش تعیین کننده ای دارد.»

ضعف مدیریت استرس عامل بی خوابی
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود:« برخی از افراد نمی توانند استرس را به خوبی مدیریت کنند در اینجا دو بحث مطرح است اول ارزیابی اینکه منبع استرس را تهدیدآمیزتر از واقعیت ارزیابی می کنند و بحث دوم این است که فرد تصور می کند توان کافی برای مقابله با استرس ندارد، در نتیجه این نوع ارزیابی باعث می شود خواب خوبی را تجربه نکند.»

پرونده های باز ذهن، خواب را می رباید
این عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی تاکید کرد:« کسب مهارت های مقابله با استرس و حل پرونده های باز در ذهن افراد نقش موثری در ساماندهی خواب آنها خواهد داشت تا زمانی که فرد نتواند مسائلی که ذهن وی را درگیر کرده است حل کند همچنان ذهن به هنگام خواب این مسائل را پردازش می کند که انرژی وی را می گیرد.»

با یوگا خواب آرام را تجربه کنید
وی ادامه داد:« مداخلاتی درمقابله با اختلالات خواب مطرح است که یکی از آنها بحث ورزش و آرام سازی است. ورزش چه از لحاظ فیزیولوژیکی و چه به لحاظ روانشناختی موثر واقع می شود. در کنار ورزش از آرام سازی هایی صحبت می شود که بخشی از آن توسط روانشناسان آموزش داده می شوند و بخشی دیگر آموزه هایی است که از مشرق زمین آمده و به نوعی توسط جامعه جهانی مورد توجه قرار گرفته است که از این میان می توان به یوگا اشاره کرد و پژوهش هایی نیز مفید بودن این روش را تایید کرده است.»

نکته های ساده برای پیشگیری از اختلالات خواب
دکتر پورشریفی درباره راه های پیشگیری از بروز اختلالات خواب گفت:« گاهی مشکلات خواب افراد با مداخلات ساده ای قابل تغییر است به عنوان مثال با داشتن افکار منفی، مشاهده اخبار قبل از خواب، دیدن فیلم های نامناسب و مطالعه کتاب هایی که باعث بروز هیجان های منفی می شود احتمال بیشتری دارد فرد دچار اختلال خواب شود بنابراین لازم است فرد در طول روز بویژه قبل از خواب از داده هایی که بار منفی ایجاد می کند خودداری کند.»

-اگر خوابتان نمی آید به رختخواب نروید
وی ادامه داد:« گاهی علت مشکلات خواب، شرطی سازی هایی است که به هنگام خواب رخ می دهد یعنی به هنگام گذاشتن سر بر روی بالش، افکار منفی به سراغ فرد می آید بنابراین بهتر است تا زمانی که فرد خواب آلوده نشده است به محل خواب مراجعه نکند.»

-مصرف غذاهای محرک ممنوع
این روانشناس بالینی افزود:« از دیگر مسائلی که می توان با رعایت آن به سادگی از بروز اختلالات خواب جلوگیری کرد خودداری از مصرف غذاهایی است که هوشیاری را زیاد می کند مثل مصرف چای و نوشیدنی های حاوی کافئین و مواد محرک است. برخی از افراد با پیاده روی و یا نحوه خوردن شام اختلالات خواب خود را کنترل می کنند.»

برای خواب راحت، مسائل را حل کنید
وی گفت:« آنچه که بدان اشاره شد مداخلات رفتاری برای کنترل اختلالات خواب است اما اصل مداخلاتی است که در ذهن فرد و به عبارت روانشناسان "شناختی" باید اتفاق افتد. تا زمانی که فرد نتواند مسائل را حل کنند ممکن است اختلالات خواب داشته باشد.»
اگر فرد به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نبوده و اختلالات خواب وی ادامه داشته باشد توصیه می شود مداخلات تخصصی را از متخصصان سلامت از جمله روانشناسان، روانپزشکان و مشاوران دریافت کنند.»

مصرف خودسرانه قرص های خواب آور ممنوع
وی در پاسخ به اینکه آیا مصرف خودسرانه قرص های خواب آور مجاز است گفت:« مصرف هر دارویی اگر بدون تجویز پزشک و مطابق با نیاز فرد نباشد ممکن است موجب بروز مشکلات و آثار جانبی برای فرد شود. از طرفی برخی از مشکلات افراد بویژه مشکل اختلالات خواب، ممکن است با یک مداخلات معمولی روانشناختی و مشاوره ای برطرف شود. طبیعتا استفاده از دارو مگر به حسب ضرورت و بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.»

از مصرف داروهای تجویزی نترسید
پورشریفی با بیان اینکه برخی از افراد از مراجعه به روانپزشک و مصرف داروهای تجویزی خودداری می کنند تاکید کرد:« نگرانی کلی افراد در مورد اینکه ممکن است با مصرف داروهای تجویزی پزشک دچار مشکلاتی شوند گاهی بزرگنمایی می شود و باید گفت فایده دارویی که برحسب نیاز فرد توسط پزشک تجویز شده است از عوارض آن حتما بیشتر است.»

 



امتیاز :

برچسب ها : راهکارهای ساده برای یک خواب راحت , راهکارهای ساده برای یک خواب آسوده! , خواب راحت با نارنگی , راه داشتن خواب راحت , خواب , حیوانات , راه های ساده برای یک خواب آسوده , خواب راحت و آرام خواب آسوده و راحت , ساده ترين روش برای داشتن یک خواب راحت , بی خوابی , درمان , روان شناسی , پزشکی ,
راهکارهای ساده برای یک خواب راحت نوشته شده در دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 19:50

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





مطالب تصادفی
دانلود موزیک ویدئو جدید فرزاد فرزین به نام من و تو ( اجرای زنده )
خوراکی ها برای سم زدایی بدن
نوشته خانم بازیگر در مورد پسرانی که ابروهاشون فابریکه +عکس
طرز تهیه کیک لایه ای لیمو با کرم و بلوبری
دانلود سریال کوزی گونی-Download Serial Kuzey Guney
عامل انتشار تصاویر خانم جوان در فضای مجازی دستگیر شد
دانلود آلبوم جدید سالار عقیلی به نام فصل عاشقی
تکنیک‌هایی برای خوشمزه تر شدن سوپ و خورش
زیبایی مو با رعایت ۳ نکته مهم
فیلمبرداری از حمام دختر توسط پسر 20 ساله +عکس
دانلود آهنگ جدید حمید اصغری به نام حلقه
جوک و متن های خنده دار لاین و وایبر
دانلود موزیک ویدئو جدید سامی بیگی به نام دلتنگی
سلفی دیدنی عماد طالب زاده با همسر و پسرش +عکس
دانلود آهنگ جدید امید جهان به نام استرس
فال روزانه پنجشنبه 8 آبان 1393
دانلود فیلم Open Windows 2014 با لینک مستقیم
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای آرمین 2afm به نام طبق معمول
تغییر جنسیت باورنکردنی پسر بچه 10 ساله! +تصاویر
فال روزانه یکشنبه 21 تیر 1394
دانلود آهنگ جدید حامد پهلان و علی نجات به نام آی خانوم
شکم این زن هنگام زایمان در اتاق عمل آتش گرفت
دانلود موزیک ویدئو جدید حسین تهی به نام من بالام
فال روزانه دوشنبه 10 فروردین 1394
روش غیر فعال کردن لاک اسکرین Lock Screen ویندوز ۸
فال روز سه شنبه 1 دی 94
دانلود MAGIX Fotostory easy 2.0.1.54 نرم افزار ساخت اسلاید شو عکس
عکس های بازیگران در حاشیه جشنواره سی و سوم فیلم فجر سری هفتم
قیمت روز خودرو دوشنبه، ۳ شهریور ۹۳
پرپشت کردن ابرو با روشهای ارزان خانگی
نخست وزیر عراق از آزادسازی کامل شهر تکریت از دست تروریستهای داعش خبر داد.
عکس نوشته های زیبای عاشقانه
با موز استرس خود را کاهش دهید
دانلود آهنگ جدید آرشاوین (علی زارعی) به نام چشای در به در
تعرض پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی/ کاردار سفارت عربستان احضار شد
عکس جدید بازیگران اسفند ۹۳
دانلود آهنگ جدید سعید مدرس به نام ترافیک
ایران و آمریکا علیه داعش وارد میدان می شوند
دانلود آهنگ جدید بهزاد لیتو به نام خرداد
آخرین مطالب
لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به sesooot می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .