loading...

سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت

تغذیه مناسب و ورزش کردن

بعد از ورزش این مواد غذایی را نخورید

مرتضی ساسانی بازدید : 162 جمعه 28 فروردين 1394 نظرات (0)

تغذیه،بعد از ورزش این مواد غذایی را نخورید :بعد از ورزش چه مواد غذایی را باید بخورید و سراغ چه خوراکی هایی نروید. این موضوع بحث امروز ما است که سراغ چه نوع از ماده های غذایی می توانیم برویم و بخوریم. شما ممکن است برنامه ورزشی درستی را دنبال کنید اما برنامه غذایی غلطی داشته باشید. پس بهتر است بعد از ورزش به این مواد غذایی نزدیک نشوید.

هر چیزی که فورا بعد از ورزش مصرف میکنید، خیلی مهمتر از مواد غذایی است که بقیه روز می خورید.متخصصان می گویند، برای اینکه یک وعده غذایی کامل بعد از ورزش داشته باشید باید کربوهیدرات پیچیده، آب و کمی پروتئین را با هم ترکیب کنید. بدن شما تمایل دارد تا از گلوکز به عنوان سوخت تمرین استفاده کند، پس وقتی تمرینات شما تمام میشود باید مواد غذایی مصرف کنید که سطح قند خونتان را به تدریج بالا ببرد. در ادامه به شما میگوییم که بعد از تمرین چه چیزهایی نباید بخورید:

پنیر

چربی بالای پنیرهای فرآوری شده چیزی نیست که بعد از یک مایل دویدن بخورید. به این دلیل که پنیر مقدار زیادی چربی های اشباع شده و نمک دارد. اگر هوس یک میان وعده نمک دار کرده اید، کمی چیبس سویا که با پنیر طعم دار شده است بخورید.

گوشت فرآوری شده

بعد از تمرینات ایروبیک خوردن یک ساندویچ کالباس خیلی خوب به نظر میرسد، اما گوشت های فرآوری شده چربی و نمک زیادی داشته و هضم را کند می کنند. بیکن، کالباس و سوسیس رگه های چربی دارند، پس به جای آن یک ساندویچ مرغ پخته بخورید.

غلات

غلات خیلی وسوسه برانگیز هستند. اگرچه سالم به نظر میرسند اما برخی از انواع غلات شکر زیادی دارند بخصوص اگر تصفیه شده باشند. چیزی که شما نیاز دارید این است که نصف فنجان گرانولای کم شکر را با میوه و آجیل (بدون اضافه کردن شکر) مخلوط کرده و میل کنید. می توانید مقدار خیلی کمی هم سرشیر به آن اضافه کنید.

نان

نشاسته موجود در نان به سرعت به شکر تبدیل می شود، و بدن شما بعد از ورزش به این نیاز ندارد بلکه باید مواد مغذی دریافت کند. اگر میخواهید نان بخورید ، یک تکه کوچک نان گندم بخورید و نان سفید را از لیستتان حذف کنید.

نوشیدنی های میوه ای

نوشیدن های میوه ای شکر خیلی زیادی داشته و سطح قند خون را بالا می برند. اگر هوس همچین چیزی کرده اید، بعد از ورزش آب یا یک لیوان چای گیاهی سرد بنوشید. یا یک لیوان آب نارگیل که طبیعی و سالم است را امتحان کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل اینکه حاوی پروتئین و کولین (مفید برای قلب) است یک میان وعده عالی بعد از تمرین به نظر می رسد.اما بهتر است از خوردن تخم مرغ سرخ شده مثل نیمرو و املت پرهیز کنید، چون وقتی تخم مرغ در روغن سرخ می شود ،پس تخم مرغ پخته بخورید.

میلک شیک

اسموتی ها نوشیدنی های خوبی هستند، به جز اینکه باید مطمئن شوید که چه چیزی داخل مخلوط کن میریزید. اگر میلک شیک با میوه درست شود، شکر بالایی خواهد داشت، به جای میوه ، از بادام، شیر معمولی و یا حتی چای سبز استفاده کنید.

سبزیجات نپخته

سبزیجات خام پر از مواد مغذی هستن اما فاقد این توانایی هستند که شما را بعد از ورزش با انرژی نگه دارند. اگر ماهیچه های شما دچار ساییدگی یا پارگی شده اند، به خوراکی قابل توجهی نیاز دارید که آنها را ترمیم کرده و سوخت و سازتان را به کار بیاندازد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که به سبزیجات پروتئین اضافه کنید.

منبع : hidoctor.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید




    آمار سایت
  • کل مطالب : 7401
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 477
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 227
  • بازدید امروز : 250
  • باردید دیروز : 496
  • گوگل امروز : 19
  • گوگل دیروز : 47
  • بازدید هفته : 1,928
  • بازدید ماه : 3,909
  • بازدید سال : 189,457
  • بازدید کلی : 5,732,422